Tennis
Sis tennistes espanyols inhabilitats en una de les trames de destreses més impotants
El càstig més gran ha recaigut sobre Marc Fornell, amb una classificació ATP de 236, que ha sigut inhabilitat per al tennis durant 22 anys i sis mesos
Sis tennistes espanyols que van rebre condemnes penals per participar en «una de les trames més importants que s’han vist» de destreses de partits han sigut inhabilitats per jugar o participar en aquest esport per períodes que van entre els set i els 22 anys, ha informat l’Agència Internacional d’Integritat del Tennis (AIT)
Durant el judici celebrat aquest últim dimecres a l’Audiència Nacional els implicats ja havien reconegut els fets.
El càstig més gran ha recaigut sobre Marc Fornell, amb una classificació ATP de 236, que ha sigut inhabilitat per al tennis durant 22 anys i sis mesos i al qual se l’hi ha imposat una multa de 250.000 dòlars, amb 200.000 dòlars de suspensió.
«Els sis jugadors van ser condemnats a Espanya com a part d’un cas més ampli relacionat amb la delinqüència organitzada, que continua», va indicar l’AIT.
La llista de jugadors «expulsats de l’esport» la formen Marc Fornell Mestres, Jorge Marsé (ATP 562) i els no classificats Carlos Ortega, Jaime Ortega, Marcos Torralbo i Pedro Bernabé Franco, que es van declarar culpables de càrrecs de corrupció a Espanya, cosa que va donar lloc a condemnes penals.
Tots jugadors van ser condemnats a dos anys de presó en suspens, així com a una multa.
«Una vegada concloses les causes penals, l’ITIA ha pogut sancionar els jugadors i els ha imposat tant prohibicions de llarga durada com sancions econòmiques», va indicar aquest organisme independent, creat pels organismes rectors del tennis per salvaguardar la seva integritat.
Fornell ha sigut inhabilitat per al tennis durant 22 anys i sis mesos i se li ha imposat una multa de 250.000 dòlars, amb 200.000 dòlars de suspensió.
Jorge Marsé no podrà jugar a tennis durant 15 anys i se li imposarà una multa de 15.000 dòlars, amb una suspensió de 5.000 dòlars.
La prohibició de jugar a tennis serà de 15 anys per a Carlos Ortega, amb multa de 150.000 dòlars i una suspensió de 140.000 dòlars.
Jaime Ortega és sancionat amb set anys i sis mesos de suspensió del tennis i una multa de 100.000 dòlars, amb 90.000 dòlars de suspensió.
Marcos Tarralbo és sancionat amb 15 anys de prohibició de jugar a tennis i una multa de 100.000 dòlars, amb 85.000 dòlars de suspensió.
Pedro Bernabé Franco, finalment, no podrà jugar a tennis durant 15 anys i serà multat amb 100.000 dòlars, amb 75.000 dòlars de suspensió.
Apartats de l’esport professional
Les sancions impliquen la prohibició de jugar o assistir a qualsevol torneig de tennis autoritzat o sancionat per qualsevol organisme rector del tennis internacional o federació nacional. Tampoc podran entrenar en l’esport professional.
La presidenta de l’ITIA, Jennie Price, va comentar que «la conclusió d’aquesta llarga investigació és un moment important per al tennis en la seva lluita contra la corrupció».
«Tot i que no ens complau veure que sis individus rebin condemnes i inhabilitacions penals, el missatge és clar: la destresa de partits pot portar a una sentència de presó i pot acabar amb la carrera en el tennis», va afegir.
Notícies relacionadesEl director general de l’ITIA, Jonny Gray, va indicar que es tractava d’«una de les infiltracions més importants que hem vist en el tennis per part de la delinqüència organitzada».
Les sentències marquen el final d’un procés de cinc anys en el qual han col·laborat l’ITIA, les forces de l’ordre espanyoles i la indústria de les apostes, a través de l’Associació Internacional d’Integritat de les Apostes (IBIA).
- Loteria de Nadal 2022 ¿Què has de fer si et toca la Loteria de Nadal 2022?: consells
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Óscar Fernández Calle, candidat de Vox a Extremadura : "Guardiola va robar el canvi que volien la majoria d’extremenys"
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
