presumptes delictes econòmics
El fiscal encarrega als Mossos investigar el cas Bartomeu
Els agents hauran d’analitzar la documentació aportada pel club blaugrana i sol·licitar, si ho consideren necessari, des d’expedients fins a declaració de testimonis o d’encausats
La Fiscalia de Barcelona ha encarregat als Mossos d’Esquadra la investigació oberta contra Josep Maria Bartomeu i altres persones arran de la denúncia presentada pel Barça, segons van confirmar a EL PERIÓDICO fonts coneixedores del cas. D’entrada, els agents hauran d’analitzar la documentació aportada pel club blaugrana i sol·licitar, si ho consideren necessari, des d’expedients fins a declaració de testimonis o d’encausats. La maquinària s’ha posat en marxa davant la possible existència, segons fonts del cas, de conductes que estan sota sospita i pels indicis que s’hagi comès algun delicte en algunes de les operacions denunciades.
Les indagacions se centren en el pagament de comissions per traspàs de futbolistes, entre els quals Antoine Griezmann i Malcom, abonaments d’honoraris considerats excessius a advocats, algun de vinculats a un jugador, l’Espai Barça, el possible fraccionament de pagaments i la creació d’empreses per formalitzar desemborsaments. El FC Barcelona, segons les mateixes fonts, s’ha ofert a la fiscalia per col·laborar en la investigació i aportar la documentació que s’estimi oportuna per aclarir les presumptes irregularitats. Al ser un tema econòmic, la denúncia l’ha assumit un fiscal especialista en aquest tipus de delictes. El termini inicial per investigar és de sis mesos, tot i que pot prorrogar-se.
El ‘Barçagate’
Notícies relacionadesEl fet que siguin els Mossos els que rastregin les dades aportades en la denúncia del Barça no sorprèn. I és que la policia de la Generalitat s’encarrega d’una altra investigació, en aquest cas ja judicialitzada, contra Bartomeu, la del Barçagate, sobre presumpta administració deslleial pel presumpte ús indegut de contractes de monitoratge de les xarxes socials per llançar campanyes contra opositors a la junta de l’expresident del Barcelona i periodistes crítics amb la seva gestió. En aquesta causa, curiosament, alguns dels imputats estan resistint-se judicialment que els agents analitzin els seus ordinadors i telèfons mòbils.
Les dues investigacions en les quals apareix Bartomeu, per tant, es desenvoluparan en paral·lel. L’expresident del Barça ja va presentar fa uns dies davant la fiscalia un escrit, firmat pel seu advocat José María Fuster Fabra, perquè li traslladessin la denúncia del club blaugrana. Fonts pròximes a l’antecessor de Joan Laporta han assegurat a aquest diari que per ara no han rebut res. A la fiscalia també s’han dirigit altres persones que apareixen en la demanda amb la intenció de demostrar que no han comès cap irregularitat i, per tant, cap acte delictiu.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Salut Bellvitge descobreix una nova malaltia genètica del neurodesenvolupament similar a l’autisme
- Temporal Protecció Civil alerta de pluges "intenses i torrencials"
- Una investigació del TEDH El TEDH s’inclina per sentenciar que el Suprem va vulnerar els drets de Junqueras, Sànchez i Turull
- Al centre logístic BCN8 Desapareixen a Sabadell 3.767 paquets d’Amazon valorats en 200.000 euros en un enviament d’Alemanya a Espanya
- Sixena demana suspendre el concert de Rosalía al MNAC, nova polèmica per les pintures murals
- Necrològica Mor Bárbara Jankavski, coneguda com la ‘Barbie humana’, als 31 anys
- Condemnats del 'procés' Estrasburg declara que no es van violar els drets de Junqueras, de Sànchez o Turull pel 'procés'
- FC Barcelona Carles Puigdemont va presenciar l’empat del Barça a la Champions a la llotja de l’estadi del Bruges
- Catalunya, focus de la pressió Barcelona marca el rècord de pressió del lloguer i lidera la caiguda d’oferta el 2025
- Ruptura Junts materialitza el bloqueig i registra esmenes a la totalitat a totes les lleis del PSOE i Sumar
