CIMERA DE LA FIFA
El Mundial biennal generaria ingressos de 4.400 milions
El canvi de format també generaria, segons la FIFA, dos milions de llocs de treball addicionals
La celebració del Mundial cada dos anys suposaria un augment del PIB de més de 180.000 milions de dòlars en un cicle de 16 anys i contribuiria a crear gairebé dos milions de llocs de treball permanents addicionals, segons un informe independent presentat aquest dilluns per la FIFA.
Al costat d’aquest document elaborat per OpenEconomics, la FIFA també va remetre a les federacions en la cimera mundial que celebra sobre el futur del futbol un altre estudi de la consultora Nielsen, que indica que la competició biennal afegiria 4.400 milions de dòlars aproximadament als ingressos en un cicle de quatre anys.
De 7.000 a 11.400
Després d’avaluar les implicacions financeres dels canvis plantejats per la FIFA, a petició de la mateixa per fer una avaluació comercial independent, aquest destaca igualment l’augment de 7.000 a 11.400 milions de dòlars de l’ingressat per entrades, drets de premsa i en patrocini a incrementar el nombre de seleccions participants a 48.
Notícies relacionadesLa decisió sobre la celebració del Mundial cada dos anys tindrà lloc més endavant en un congrés del màxim organisme del futbol. «Es prendrà el temps que es necessiti per prendre la decisió que els mundials siguin cada dos anys. Hi ha vots en contra, però també molts a favor», va assegurar el president Gianni Infantino.
La proposta compta amb el suport de la majoria de les 211 associacions (s’especula que votarien a favor més de 160), però té l’oposició de la UEFA i la Conmebol. «Potser la UEFA està en contra perquè no havia vist els números econòmics que s’han presentat avui. A més, hem modificat el calendari tenint en compte el comentari de les associacions europees que no volien jugar tot en un mes», va afegir el mandatari.
- Naufragi a Indonèsia La menor rescatada a Indonèsia al Santi, bussejador voluntari espanyol: «Si són morts no passa res. Però jo els vull amb mi, si us plau»
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- "Si paro atenció, sento l’infinit"
- Resum de l’any cultural Els millors llibres del 2025
- Aquesta nit A TV3 El resum de Quim Masferrer
- Així estan les enquestes de les eleccions generals a Espanya
- Anàlisi del fenomen del suïcidi (I) Per què els homes moren més per suïcidi: una bretxa que no és innata i creix amb l’edat
- Naufragi a Indonèsia La menor rescatada a Indonèsia al Santi, bussejador voluntari espanyol: «Si són morts no passa res. Però jo els vull amb mi, si us plau»
- Sinistre al Pròxim Orient Els turistes de l’accident a l’Aràbia Saudita eren de la província de Barcelona
- Loteria catalana 01379, primer premi de la Grossa de Cap d’Any 2025
