Handbol

Una jugadora de la selecció iraniana d’handbol fuig de l’hotel a València després d’un partit del Mundial

L’esportista es manté en parador desconegut i el representant de l’equip ha denunciat la seva desaparició en una comissaria de la Policia Nacional

Una jugadora de la selecció iraniana d’handbol fuig de l’hotel a València després d’un partit del Mundial
2
Es llegeix en minuts

Segona fuga en una setmana a València relacionada amb el Mundial d’handbol femení. En aquesta ocasió, la jugadora que ha fugit durant el torneig, que se celebra a Espanya –el País Valencià allotja tres de les quatre seus–, és l’ala dreta de l’equip iranià. L’esportista, de 30 anys, hauria sigut coaccionada pel seu marit hores abans de la seva desaparició, per la qual cosa tot apunta que la seva absència està relacionada amb aquest fet.

Fa una setmana, tal com va informar Levante-EMV, diari del grup Prensa Ibérica, el mateix que aquest diari, van ser quatre jugadores de l’equip del Camerun que van aprofitar la seva estada a l’Hotel Sercotel Sorolla Palace per pujar a un taxi i desaparèixer sense previ avís a la resta de les seves companyes.

En aquesta ocasió, la fugida de la iraniana s’hauria produït durant el matí de dimarts passat, només un dia després que jugués amb la seva selecció precisament contra l’equip camerunès, partit que van guanyar les africanes per un contundent 32-17 en un partit disputat a Llíria.

Les companyes de l’ala dreta de l’equip van avisar el seu entrenador, que va donar la veu d’alarma a mig matí. Tot seguit, el representant de la selecció femenina d’handbol de l’Iran va acudir a una comissaria de la Policia Nacional a València i va interposar una denúncia per la seva desaparició, sense que en aquests moments, 24 hores després de la seva absència, hagi pogut ser localitzada, segons les fonts consultades per aquest diari.

Segons el representant, la nit anterior a la seva desaparició, la de dilluns 13, la jugadora, la identitat de la qual omet aquest diari davant la possibilitat que la jove estigui buscant refugi com a possible víctima de violència de gènere o simplement hagi fugit per la coacció rebuda, hauria confessat una companya d’equip que el seu marit li hauria dit aquella nit, després del partit, que abandonés l’equip i no jugués més a handbol. La Policia està mirant de localitzar tant l’esportista, de 30 anys, com el marit, del qual no ha transcendit si acompanyava la selecció o es manté al seu país.

La jugadora va confessar l’ocorregut a la seva companya just després d’arribar a l’hotel, el mateix en el qual s’allotja el Camerun i precisament després de tornar del partit contra la selecció africana dins de la vint-i-cinquena edició del Campionat Mundial d’Handbol Femení que es disputa a Espanya –Llíria, Castelló, Torrevieja i Granollers– des de l’1 de desembre passat i que acabarà el pròxim dia 19.

Notícies relacionades

La setmana passada, la selecció iraniana es va convertir en el centre d’atenció mundial després que la seva portera, Fatemeh Khalili Behfar, fos reconeguda com la millor jugadora del partit amb el trofeu MVP (sigles en anglès de ‘most valuable player’), malgrat haver encaixat 41 gols contra Noruega.

Les llàgrimes de Behfar i els aplaudiments no només del públic present en el Pavelló Ciutat de Castelló i de les seves companyes, sinó també de tot l’equip contrari, van omplir d’emoció el parquet castellonenc pel significat d’aquest reconeixement, que arriba després de la polèmica viscuda per les jugadores de la selecció iraniana de futbol el novembre passat, quan Jordània va acusar la portera contrària de ser un home i la va comminar a treure’s el hijab (mocador) del cap per, segons ells, comprovar si era o no una dona.