Gran Premi de l’Aràbia Saudita

La ‘temptació’ de l’accident

La ‘temptació’ de l’accident
4
Es llegeix en minuts

La Fórmula 1 ha recuperat la brillantor i l’interès màxim. Red Bull i Honda han construït un monoplaça capaç de desafiar l’hegemonia de Mercedes per primera vegada en set anys i Max Verstappen ha posat Lewis Hamilton contra les cordes des de la primera carrera del 2021. Ara que només queden dos grans premis, creix el temor que el Mundial més intens de la història recent acabi decidint-se per un accident. Una possibilitat que inquieta especialment el ‘lobby’ britànic. En la roda de premsa prèvia al Gran Premi de l’Aràbia Saudita, que s’estrena aquest cap de setmana al calendari, els periodistes anglesos van mirar d’intimidar el pilot neerlandès de 24 anys, que lidera la classificació provisional amb 8 punts d’avantatge sobre Hamilton: ¿Ha pensat que podria afavorir-lo un accident?, li van preguntar. Max no es va donar per al·ludit. «No penso en això, només penso a córrer i a donar el màxim, com tothom», va concloure. Hores abans, Hamilton havia posat el ‘dit a la nafra’ a l’afirmar que «el més important és evitar un xoc, tant sí com no».

Perillosos precedents

El discurs dels dos pilots contrasta amb els tres incidents que han protagonitzat aquesta temporada. A Silverstone, un agressiu Hamilton va fer fora de la pista Verstappen, que tampoc va voler cedir en el famós revolt Copse i es va estavellar a gran velocitat. A Monza es va repetir el pols i aquesta vegada tots dos van acabar fora de joc, però a més Max ‘va volar’ literalment sobre el cap de Hamilton, que es va lliurar d’una tragèdia gràcies a l’Halo. Finalment, al Brasil el de Red Bull va intentar evitar l’avançament de Hamilton amb una maniobra molt discutida que la FIA va decidir no sancionar. ¿Què passarà si tots dos es tornen a trobar aquest diumenge a la pista de Jiddah o la setmana vinent a Yas Marina?

El campió del món del 1996, Damon Hill, espera que els dos juguin net i li donin a la categoria reina l’espectacle que mereix: «Crec que seria trist per a la F1 si el títol es decideix en un accident, no vols que aquest tipus de coses sobrevolin l’ambient al final del campionat», afirma. L’expilot britànic parla per pròpia experiència. Michael Schumacher el va vèncer en el Mundial del 1994 després d’una col·lisió a Adelaida que va implicar l’abandonament dels dos cotxes. El ‘Kaiser’ va aconseguir així la primera de les seves set corones, un rècord que Hamilton intenta superar aquest any.

El clan britànic pressiona la FIA

Hill considera que hi ha la «temptació» de provocar un accident per al pilot que arribi a l’última carrera a Abu Dhabi (12 desembre), al capdavant de la classificació i creu que la FIA ha de vetllar per impedir-ho. «Diguem que Max és al capdavant i es tracta d’una acció roda a roda, jo diria que per a un pilot, la temptació de defensar-te de manera agressiva és extremament alta i és molt difícil resistir això ¿com pot la F1 prendre mesures per evitar un final infeliç com aquest? Potser fa falta algun tipus d’indicació clara abans de l’última carrera, tipus que poden decidir imposar una penalització de punts si hi ha un accident que es consideri injust. Aquesta pot ser l’única manera d’evitar que passi una mica així». Hamilton, per la seva banda, confia més en el seu instint que en els comissaris: «Únicament he d’anar molt amb compte, cal ser més cautelós que mai. Has d’estar a punt i fer tot el possible per evitar la col·lisió. Fins i tot si això significa abandonar la pista. Al final, l’únic que vull és acabar la carrera. Si ets massa tossut i defenses la teva posició tant sí com no, t’estavellaràs. Però és difícil. La nova generació de pilots va més enllà dels límits», diu l’anglès, que apunta amb ‘bala’ el seu jove rival.

Primer Match ball per a Max

Max Verstappen tindrà ja un primer ‘match ball’ pel títol aquest diumenge en el nou i rapidíssim circuit urbà de Jiddah, escenari del penúltim gran premi de la temporada. Per la seva banda, Hamilton, fins it to guanyant i en cas d’abandonament del seu rival, no pot ser matemàticament campió a l’Aràbia. Les combinacions que necessita Verstappen per alçar-se amb la corona anticipadament són múltiples, tot i que per resumir, tindria la seva oportunitat de sentenciar el títol si surt de Jiddah amb 26 punts a favor seu. Per a això necessita augmentar en 18 la diferència que li treu ara mateix a Hamilton. Difícil, però no impossible si Lewis té un mal dia.

Verstappen serà campió a l’Aràbia Saudita si...

- GUANYA amb volta ràpida i Lewis és 6è o pitjor

- GUANYA sense volta ràpida i Lewis és 7è

Notícies relacionades

- ÉS SEGON amb la volta ràpida i Lewis 10è

- ÉS SEGON sense volta ràpida i Lewis no aconsegueix puntuar