Investigació

Obren una nova investigació a Itàlia sobre la mort de Pantani

La Fiscalia de Rimini ha accedit a la petició de la família del ciclista, el cos sense vida del qual va ser trobat a l’habitació d’un hotel de la ciutat el 2004

Obren una nova investigació a Itàlia sobre la mort de Pantani
2
Es llegeix en minuts
EFE

La Fiscalia de Rimini ha obert una nova investigació contra «persones desconegudes» sobre la mort del ciclista italià Marco Pantani, a petició del nou advocat de la família del ‘Pirata’, Fiorenzo Alessi, segons informaven aquest dilluns mitjans italians.

L’advocat va enviar a la Fiscalia un document de 51 pàgines amb noves declaracions que, segons ell, podrien aclarir definitivament el que va passar la nit del 14 de febrer del 2004, quan el corredor va ser trobat mort als 34 anys en una habitació de l’hotel Le Rose de Rimini.

La raó oficial de la seva mort va ser «sobredosi de cocaïna», però la família defensa des de sempre que Pantani va ser assassinat.

L’advocat de Pantani va centrar el seu document en les paraules de Fabio Miradossa, que venia cocaïna al ciclista i que va assegurar de forma taxativa el 2019 que ‘el Pirata’ va ser assassinat.

També tornen a entrar en joc les sospites sobre les apostes clandestines i els interessos dels clans mafiosos que van envoltar el Giro d’Itàlia del 1999, en què Pantani va ser desqualificat en l’etapa de Madonna di Campiglio, al donar una taxa d’hematòcrit en sang superior en un 2% a la permesa.

S’insisteix en les paraules del criminal Renato Vallanzasca, que llavors compartia cel·la amb un important exponent mafiós i que el va animar a apostar tots els estalvis contra Pantani al Giro del 1999 perquè ‘el Pirata’ «no acabaria» la carrera rosada.

L’obertura d’aquesta tercera investigació es produeix després que, el setembre del 2017, el Tribunal Suprem d’Itàlia declarés «definitivament inadmissible» el recurs de l’advocat Antonio De Rensis contra el sobreseïment del procés pel presumpte assassinat del campió dictaminat pel jutge de Rimini el juny del 2016.

La investigació sobre la mort del ‘Pirata’ es va iniciar el 2014 per petició de la família al considerar la hipòtesi que el ciclista no va morir a causa d’una sobredosi, sinó assassinat.

Segons aquestes tesis, el campió va ser colpejat i obligat a beure cocaïna diluïda en aigua i després els agressors van simular la mort per sobredosi a l’habitació de l’hotel Le Rose de Rimini.

El 2016 la Fiscalia de Forlí va investigar si un clan mafiós va fer que un metge alterés els tests del ciclista perquè donés un 51,9 per cent d’hematòcrit, cosa que va provocar la sonada exclusió del Giro el 1999, si bé finalment va arxivar aquesta tesi.

Notícies relacionades

Per la mort del campió van ser condemnades quatre persones per haver proporcionat droga a Pantani, acusades d’homicidi imprudent, però posteriorment un, Fabio Carlino, va ser absolt.

Els altres imputats en el cas, els traficants Fabio Miradossi i Ciro Veneruso i el peruà Ramírez Cueva van pactar penes que anaven des dels quatre anys i deu mesos fins a l’any i onze mesos.