UNA AUTÈNTICA LLEGENDA
Toni Bou no es conforma amb 30 títols mundials
El campioníssim mundial de trial, en pista coberta i a l’aire lliure, assegura que continua tan il·lusionat i motivat com quan va guanyar el primer trial als 18 anys
«Cada vegada em costa més recuperar-me de les lesions, però la passió per aquest esport m’empeny a continuar competint al més alt nivell», assenyala Bou

No pararà. No canviarà d’especialitat. No canviarà d’esport i molt menys de marca, ni equip. No canviarà de mentalitat. No canviarà la manera de ser (persona meravellosa). Ni tan sols la manera d’apassionar-se pel que fa. Tampoc, per descomptat, el sacrifici i la contundència a l’hora d’entrenar-se. Ni, molt menys, en el moment de competir. «Faig el que faig perquè estimo el que faig».
Toni Bou, que té 35 anys i acaba de conquerir el títol mundial de trial núm. 30 al Palau Sant Jordi de Barcelona, pensa seguir, dilluns vinent, els seus entrenaments de cara a la temporada vinent. I, sí, és clar, ¡evidentment!, ja no és aquell nen de quatre anys al qual el pare li va posar, de sobte, la primera moto a l’habitació i ell, Toni Bou, es va tornar rematadament boig al veure-la. Fins avui.
No és aquell nen, ni tan sols aquell jove que, als 18 anys, va guanyar el primer gran premi de trial. Tampoc, tampoc, el que als 20 va aconseguir el primer doblet. No ho és. O sí, sí que ho és en l’esperit. «Si no t’aixeques cada matí amb la il·lusió, les ganes i la passió d’entrenar-ne com quan tenies 18 anys, llavors és que ho has de deixar, ja no serveixes per a això. Perquè si no t’entrenes al màxim, com el primer dia, per més que aquest sigui un esport minoritari i tinguis els rivals que tens, et passen per sobre, perquè ells sí que ho fan», explica Bou, l’endemà d’allargar, ningú sap fins on («ni tan sols jo, per descomptat»), la seva llegenda, el seu extraordinari palmarès.
Sempre al màxim
Bou se sap un privilegiat, però oculta tot el sacrifici que ha hagut, que ha, de fer per seguir a la cúspide, al pic, al cim de la piràmide del trial. Admirat pel món sencer, mimat per la marca Honda i protegit per Repsol des de sempre, Bou recorda amb dolor, amb molt dolor, aquells mesos de sofriment extrem i dubtes del 2018 quan es va trencar algunes vertebres i va témer que la carrera arribés a la fi. «Va ser un moment dur, tan dur que quan el vaig superar vaig pensar que ja no tornaria a patir tant», comenta. Però, mira per on, aquesta temporada mateix, es va trencar una tíbia un mes abans de començar el primer Mundial. Però també l’ha guanyat.
Bou creu que el trial és una especialitat en què el pilot pot marcar la diferència. Això no significa, per descomptat, que resti importància a la moto «ni de bon tros, tinc la millor» i, per descomptat, molt menys a l’equip, «és l’ideal, perfecte». Significa que aquest sacrifici, aquesta passió, aquest entrenament, que van de tres a quatre hores diàries, és imprescindible per continuar millorant la tècnica, «ara molt basada en la roda posterior», i continuar imitant tot el que va aprendre de la bici de muntanya i ha traslladat, amb una habilitat increïble, inigualable, a la moto.
Utilitzar l’experiència
«Ja no tinc 20 anys, ni tan sols 25 i, per tant, he de dosificar-me una mica més en l’esforç, en l’entrenament, tot i que en competició aquests 30 títols em suposen més serenitat, confiança i experiència per afrontar les zones», comenta mentre assaboreix, gairebé avergonyit («sí, sí, em fa certa objecció explicar que he tornat a guanyar»), el nou títol. «Si res em costa ara més que mai és recuperar-me de les lesions. És evident que, en aquest sentit, no ja per a mi sinó per a qualsevol esportista d’elit, no és el mateix recuperar-te d’una lesió amb 20 anys que amb 35, però tirem sempre endavant».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- De la política, ¿se’n surt? (VII) Alberto Fernández Díaz: «Em va doldre que Quim Forn entrés a la presó»
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident
- Espanya buidada El concurs de llançament de pernil
- L’Espanya buidada s’aproxima als nivells de plena ocupació
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Dimecres a la nit Una desena de veïns donen una pallissa a un lladre quan robava una noia a Badalona
- Salut Pública Catalunya avança al 22 de setembre l’inici de la vacunació contra la grip i la covid i ampliarà horaris als CAP: «Volem millorar les taxes»
- Finançament del FLA La Generalitat refinança amb sis bancs 3.500 milions d’euros de deute i s’estalviarà 127 milions
- GUERRA A UCRAÏNA La Unió Europea denuncia que Rússia ha atacat la seva delegació a Ucraïna