L’Argentina va empatar sense gols davant el Brasil, però ja és a Qatar
L’equip de Leo Messi es va classificar per al Mundial 2022 gràcies a la derrota xilena davant l’Equador
El Brasil havia aconseguit el seu passaport per a Qatar en el partit anterior

L’Argentina va empatar sense gols contra el Brasil, però es va classificar per al Mundial de Qatar, igual com el seu gran rival sud-americà. Fa 27 partits que l’equip que dirigeix Lionel Scaloni no perd. A més d’haver guanyat la Copa Amèrica, ni més ni menys que davant el Brasil, mesos enrere, ja va aconseguir el seu bitllet per participar en el torneig que tant anhela guanyar. Scaloni va arribar a la selecció després del desastre argentí a Rússia 2018. Llavors era tot just un assistent de l’entrenador Jorge Sampaoli, que va abandonar l’equip sense pena ni glòria. Malgrat els escassos antecedents professionals, Scaloni va aconseguir armar un equip completament renovat i que no girés exclusivament al voltant de Leo Messi. «Haver aconseguit la classificació tant temps abans del final, en una eliminatòria duríssima, és una cosa per estar-ne orgullosos», va dir Scaloni.
El combinat ‘albiceleste’ va rebre el Brasil a la província argentina de San Juan. Els dos equips tornaven a veure’s les cares després de l’escandalós xoc de San Pablo, suspès en el minut 5, el setembre passat, a l’entrar al terreny de joc les autoritats sanitàries brasileres. La FIFA encara de resoldre si el partit es reprèn o si atorga els punts als argentins. A hores d’ara, aquesta discussió s’ha tornat irrellevant. Cap dels dos equips depèn d’aquest pronunciament.
¡𝐅𝐞𝐥𝐢𝐜𝐢𝐭𝐚𝐜𝐢𝐨𝐧𝐞𝐬, @Argentina🇦🇷!
— Copa Mundial FIFA 🏆 (@fifaworldcup_es) 17 de noviembre de 2021
La 𝑨𝒍𝒃𝒊𝒄𝒆𝒍𝒆𝒔𝒕𝒆 es la segunda selección de Sudamérica en asegurar su plaza para #Qatar2022 🏆🇶🇦 pic.twitter.com/nJDgoEDS6q
El clàssic sud-americà sempre és picant. Es juga fort i a punt del conat pugilístic en més d’una ocasió. El Brasil va tenir algunes oportunitats en el primer temps i l’Argentina va arribar amb cert perill. Quan el partit estava a punt d’acabar, Scaloni ja sabia que la caiguda de Xile a Santiago davant l’Equador, per la mínima diferència, atorgava immediatament el passaport a Qatar al seu equip.
Qui va semblar que no estava assabentat d’aquesta novetat va ser el mateix Messi. Quan tot havia acabat va dir: «Hi som a prop». Després el van avisar que ja no s’havia d’esperar més per classificar-se.
«En tot moment hem sabut que podíem guanyar el partit, però també que és dur jugar contra el Brasil. Ha sigut molt travat, de moltes enganxades, difícil de jugar», va dir sobre el matx. ‘La Pulga’ es va moure amb cautela. Encara es nota que li falta certa precisió, després de la seva última lesió amb el PSG.
«Hem intentat jugar, de vegades no hem pogut. En els últims minuts s’ha trencat el partit, amb ells a la contra. No hem pogut guanyar, però tampoc hem perdut», va afegir.
Notícies relacionadesL’Argentina ha de jugar al gener contra Xile, però segurament ja no necessitarà els serveis de la seva estrella, tan requerida per l’equip francès, de cara als seus compromisos europeus. El públic el va rebre amb un enorme carinyo. «Tornarem, tornarem, tornarem una altra vegada, tornarem a ser campions com l’any 86», es va cantar a les tribunes.
La jornada sud-americana no va estar exempta de sorpreses. Bolívia va golejar 3-0 un Uruguai cada vegada més lluny del Mundial. Amb el seu triomf contra Xile, l’Equador va quedar en tercer lloc i amb un peu a Qatar. Colòmbia va empatar amb el Paraguai i ara comparteix el quart lloc amb el Perú, que va derrotar 2-1 Veneçuela.
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Normativa dispar Les platges catalanes sumen 8 ofegats sense una regulació comuna de seguretat
- Acabat el 2031 El Liceu Mar transformarà 32.000 metres quadrats del Port Vell i costarà 50 milions d’euros
- Tancament del congrés del PP Feijóo es compromet a un «Govern en solitari» sense «cordó sanitari a Vox»: «O Sánchez o jo»
- Aranzels Trump, extasiat amb la seva pròpia estratègia però amb escassos resultats, amenaça de reactivar la guerra comercial i dispara la incertesa
- Lloc de somni El poble de cinema a 40 minuts de Girona on van rodar 'Joc de Trons'
- És legal ficar el teu gos en una gàbia 8 hores al dia? L’advocat Xavi Abat et treu de dubtes: "Una abominació"