Clubs de futbol
L’Intercity surt avui a borsa amb un valor de 5,5 milions
L’entitat que presideix Salvador Martí es converteix en el primer club de futbol espanyol a incorporar-se al Mercat de Valors
Javier Tebas assistirà a l’acte d’aquest migdia a Madrid

Dia històric per a l’Intercity i per al futbol espanyol. El club alacantí es convertirà avui a partir de les 12 hores en el primer club a cotitzar a la borsa. Ho farà a un preu d’1,2 euros per acció, cosa que suposa una valoració total de la companyia de 5,56 milions d’euros. Javier Tebas, president de LaLiga, té previst ser present avui al Palau de la Borsa de Madrid en l’acte d’incorporació del CF Intercity al Mercat de Valors, segons va anunciar la mateixa entitat alacantina.
Aquest divendres, al migdia, l’Intercity, amb seu social a Alacant, entra en la història per ser el primer club de futbol a Espanya que cotitzarà a la borsa una vegada que el Comitè de Coordinació i Incorporacions del Mercat hagi remès al consell d’administració de l’Intercity un informe favorable sobre el compliment dels requisits d’incorporació al mercat borsari.
Després de la confirmació de la seva sortida en borsa, l’Intercity portarà a terme una oferta de subscripció d’accions en els pròxims dies. Una vegada finalitzada, publicarà un annex al document informatiu amb el resultat.
BME Growth va emetre ja un informe favorable per a la incorporació de la companyia al mercat, d’acord amb un comunicat de premsa, després que hagi validat tota la documentació remesa pel consell d’administració del club alacantí, que preveu prendre com a referència per a l’inici de la contractació de les accions el preu de subscripció de l’ampliació de capital aprovada el mes de setembre, és a dir, a 1,20 euros per acció.
El projecte esportiu, econòmic i social de l’Intercity es va posar en marxa el 17 de juny del 2017 després d’un acord amb el GCD Sant Joan per ocupar la seva plaça a Primera Regional. Després de quatre temporades d’existència, l’equip alacantí ha aconseguit tres ascensos de categoria, fins a situar-se a Segona RFEF, el quart esglaó del futbol espanyol, i fixa el seu objectiu a arribar al més aviat possible al futbol professional.
El full de ruta de l’Intercity va establir la conversió del club en societat anònima esportiva el novembre del 2020, pas previ a la seva sortida a borsa aquest migdia. Salvador Martí, president del consell d’administració de la SAD, va admetre que estan «fent història perquè estem convençuts que cotitzar a borsa és positiu per a un club de futbol. El nostre objectiu és que el club sigui sostenible», va dir.
Notícies relacionadesEl CF Intercity ha aconseguit atraure accionistes d’altres entitats futbolístiques per invertir en aquest innovador projecte. Així ho reconeixia el mateix club, que compta entre els seus inversors amb l’exfutbolista Juanfran Torres, a l’assenyalar que «a Alacant, per exemple, hi ha molts accionistes i abonats de l’Hèrcules per una qüestió sentimental que també han optat per adquirir accions de l’Intercity», va apuntar Salvador Martí, president del consell d’administració i màxim accionista del club.
«Qualsevol inversor aposta que aconseguim l’objectiu de l’ascens a Segona Divisió, categoria en què comença a ser rendible el futbol. Si l’Intercity puja les seves accions es revaloren i si baixes el valor comença a caure. El risc és que la pilota entri o no, per tant, si el projecte no t’agrada o no t’interessa, reculls els diners i te’n vas», va explicar el dirigent del club alacantí.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- salut pública Alerta a Badalona pel desallotjament d’un edifici amb casos de tuberculosi
- Baròmetre de setembre Enquesta CIS: El PSOE es dispara i treu nou punts a un PP que retrocedeix després dels incendis
- El conflicte del Pròxim Orient Netanyahu acusa Sánchez d’una "amenaça genocida" contra Israel
- Convulsió en augment Els EUA viuen una nova era de violència política després de l’assassinat de Kirk
- Onze de Setembre L’independentisme crida a desobeir les sentències judicials sobre el català
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Estudi de l’Institut de Salut Carlos III El soroll és el contaminant que més afecta els nens: els experts apressen a limitar el trànsit al voltant de les escoles
- ACTUALITAT BLAUGRANA Tractament conservador per al genoll de Gavi, de moment
- Violència política als EUA Detingut el presumpte assassí de Charlie Kirk, un jove de 22 anys de Utah
- Trànsit aeri Barcelona-el Prat firma el millor estiu de la seva història amb més de 16,5 milions de passatgers entre el juny i l’agost