VUITENS DE FINAL DE L’EUROPA LEAGUE
El Granada completa una altra gesta per passar a quarts amb el Vila-real
L’equip nassarita es va classificar malgrat perdre a Molde gràcies a un gol de Soldado
Els d’Emery van tornar a guanyar gràcies als gols de Gerard Moreno

Al contrari que a la Champions, a la segona competició europea hi haurà a quarts de final els dos supervivents que quedaven de La Lliga. El Granada va completar una altra gesta europea històrica malgrat caure a Molde, gràcies a un gol de Soldado que va mitigar el sofriment. El Vila-real, que té aspiracions al títol, va eliminar amb solvència el Dinamo de Kíev amb una altra victòria gràcies als gols de Gerard Moreno.
La gran sorpresa de la nit europea va ser l’eliminació del Tottenham de Mourinho i Bale, que havia guanyat 2-0 en l’anada a Londres i va caure eliminat víctima de Mislav Oršić, que va fer els tres gols del Dinamo de Zagreb per remuntar l’eliminatòria a la pròrroga.
A la gran eliminatòria de vuitens de final, el Manchester United va eliminar el Milan, malgrat l’empat a un de l’anada i a les aparicions d’Ibrahimovic, amb una victòria a domicili gràcies a un gol de Paul Pogba moments després de sortir des de la banqueta.
Gesta granadina
Tot i que tenia l’avantatge del 2-0 de l’anada, la classificació per a quarts de final del Granada a la seva primera participació europea estava destinada a tenyir-se d’aquesta heroïcitat que caracteritza l’equip de Diego Martínez. Va perdre el partit, però va completar la gesta de ser al bombo de quarts de final de l’Europa League.
A més de la llista interminable de baixes i el gol a pròpia porta de Vallejo abans de la mitja hora, el Granada va patir a un partit amb fases de dramatisme que va resoldre el porter Rui Silva amb una altra gran actuació. Però el gol de Soldado, camí de l’últim quart d’hora, va desembarassar el camí granadí cap a una classificació històrica.
El Vila-real, que ja havia guanyat 0-2 a l’anada, va tornar a guanyar amb claredat al Dinamo de Kíev. Va començar guanyant aviat, al quart d’hora, amb un altre gol de Gerard Moreno, que va fer doblet abans del descans per certificar la classificació dels d’Unai Emery.
Notícies relacionadesEs van classificar també amb solvència la Roma, que va tornar a guanyar el Shakhtar amb doblet de Borja Mayoral; i un Ajax que es va imposar amb claredat, amb un global de 5-0, al Young Boys.
A més, al bombo de quarts hi haurà l’Arsenal d’Arteta, tot i que va perdre a casa 0-1 contra l’Olympiakos amb gol de l’exgranadinista El Arabi. El que si va remuntar va ser el Slavia de Praga, que va eliminar un Rangers que va acabar derrotat i amb dos d’expulsats.
Partits de vuitens
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern