la situació esportiva
¿Quan es reprèn l'esport escolar i amateur i com funcionarà en cada fase de la desescalada?
Fins al 4 de gener no es reprendran les competicions no professionals a Catalunya pel nou rebrot de coronavirus

getthumbsbyfilename
A partir del pròxim dilluns, 23 de novembre, comença la segona desescalada a Catalunya, que comportarà la reobertura gradual dels espais esportius. En concret, en la denominada primera fase que comença en la data esmentada, es permet la pràctica esportiva federada no competitiva en equipaments a l’aire lliure.
Es permetrà la repartura de les instal·lacions esportives a l’aire lliure amb un 50% de l’aforament i també a les piscines, tot i que siguin en recintes tancats. També es permet la reobertura dels gimnasos amb un 30% de l’aforament, cita prèvia i sense vestidors. Es permet la pràctica esportiva federada no competitiva en equipaments a l’aire lliure. Les activitats, excepte les federades, es podran fer amb un màxim de sis persones.
A partir de la tercera fase, és a dir el 21 de desembre, abans de Nadal, l’aforament passarà al 70% a l’aire lliure i al 50% en interior. Quant a l’esport escolar totes les activitats extraescolars queden restringides a un màxim de sis persones, fins al 4 de gener (quarta fase) quan ja no hi haurà restriccions quant a nombre de persones.
Cal tenir molt en compte que les competicions esportives, sempre traient-les de l’àmbit professional, no es reprendran fins a l’any que ve, concretament fins al dilluns 4 de gener.
- De la política, ¿se’n surt? (VIII) Xavier Domènech, exlíder dels Comuns: «M’han sondejat de diferents espais polítics, però no em plantejo tornar»
- Meteorologia El Meteocat emet un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluges a Catalunya
- Gairebé dos mesos desapareguda Indonèsia deté dos homes per la mort de Mati Muñoz
- Balanç de la temporada alta El nombre de turistes continua creixent a Espanya, però el consum es refreda
- Després de sis mesos ingressat Toni Moog surt de rehabilitació: «És més difícil desenganxar-se del Diazepam que de la cocaïna»