coronavirus i esport
Itàlia decideix suspendre tots els esdeveniments esportius fins al 3 d'abril
La mesura afecta totes les activitats esportives i a tots els nivells, tot i que no afecta les competicions internacionals
zentauroepp52693978 turin italy 08 03 2020 players of juventus fc celebrate200309183335 /
El Comitè Olímpic Nacional Italià (CONI) ha decidit, aquest dilluns, suspendre tots els esdeveniments esportius a Itàlia fins al 3 d’abril, i ha demanat al Govern que adopti aquesta decisió per decret, com a mesura de precaució davant l’expansió del coronavirus.
«Totes les activitats esportives a tots els nivells estan suspeses fins al 3 d’abril de 2020», diu el CONI en una nota publicada a la seva pàgina web, que demana al Govern italià que firmi un decret «específic que inclogui aquesta decisió», segons es recull en el comunicat del CONI.
No obstant, el CONI recorda que les competicions internacionals, tant per a clubs com per a equips nacionals, no entren dins de la disponibilitat jurisdiccional del Comitè i, per tant, no poden ser regulades per aquesta decisió.
La màxima prioritat
El president del CONI, Giovanni Malagò, i representants de les federacions d’esports d’equip van mantenir aquest dilluns una reunió, després de la qual van decidir adoptar aquestes mesures com a prevenció davant l’avanç del coronavirus, que ja ha causat ja almenys morts al país.
El CONI ha determinat que «en cada acció i circumstància la protecció de la salut és la màxima prioritat de tothom» i per això ha considerat correctes les suspensions eventuals d’esdeveniments esportius per motius mèdics dictades de manera individual per les autoritats competents.
Finalment, el Comitè sol·licita a l’Executiu que inclogui el sector esportiu, tant professional com aficionat, en el pla de recolzament econòmic que impulsarà per mitigar els efectes del coronavirus en l’economia del país.
- Club Entendre-hi + Animals i plantes Les roses de pitiminí: una opció per regalar per Sant Jordi
- Club Entendre-hi + Animals i plantes La rosa de Sant Jordi: el significat del vermell i altres colors
- Novetats del curs 2026-2027 Catalunya elimina els "àmbits" a 4t d'ESO i deixa en mans dels instituts com introduir les Matemàtiques A i B
- Aquest dimecres Activat un avís vermell al Ripollès per una violenta tempesta acompanyada de calamarsa i fortes ratxes de vent
- Llibertat religiosa a les ciutats El TSJC defensa el dret d'un veí de Mollet a ser enterrat pel ritu islàmic després de la negativa de l'Ajuntament
