estrella enfadada
Issinbàieva: «És una sanció cruel, injusta, atroç i assassina»
La gran estrella de l'atletisme rus protesta contra la sanció imposada al seu país
zentauroepp35218149 yelena isinbayeva191210110858 /
La russa Ielena Issinbàieva, doble campiona olímpica de salt de perxa i Premi Príncep d’Astúries dels Esports 2009, la gran estrella de l’atletisme rus, va qualificar aquest dimarts les sancions imposades la vigília per l’Agència Mundial Antidopatge (AMA) a Rússia d’«assassines». «Es tracta d’una sanció cruel, injusta, atroç i assassina», va escriure en el seu compte d’Instagram.
L’exatleta russa va asseverar que «ningú esperava un veredicte favorable» a causa de l’opinió generada pels mitjans de premsa. «Decidirem conjuntament si acceptem o apel·lem la decisió. Aviat celebrarem un consell de Rusada (Agència Antidopatge Russa) i la decisió que prenguem serà el punt de partida de les nostres accions», va indicar.
Issinbàieva va afirmar que li costava molt comprendre com es poden defensar els drets dels esportistes nets de dopatge obligant-los a competir sota bandera neutral. L’AMA va condemnar aquest dilluns l’esport rus a quatre anys d’aïllament internacional, termini durant el qual no podrà competir ni en els Jocs Olímpics ni en els Mundials, incloent-hi el de futbol de Qatar 2022.
- Guerra a l’Orient Mitjà L’Iran envia una nova proposta als EUA per desbloquejar les negociacions
- Radiografia de la TEC (IV) La Núria, tractada amb electroxocs: «M’és igual haver perdut memòria, jo el que volia és estar bé»
- Guia i consells On es concentra més el pol·len de plàtan d’ombra a Barcelona i com protegir-te en plena temporada d’al·lèrgies
- Augment de la temperatura Catalunya registra el mes d’abril més calorós des que hi ha registres
- En unes jornades a la UB Joan Manuel Serrat, contra l’edatisme: «Prescindir dels vells no és només un acte criminal i imbècil, és com cremar els llibres»
