proposta municipal
Tòquio vol que la marató olímpica comenci a les 3 de la matinada
La mesura pretén evitar la fortíssima calor que fa a la capital japonesa el mes d'agost
05/10/2019 Atletas compitiendo en el maratón de los Mundiales de Doha 2019 /
El Govern de Tòquio proposarà que la marató dels Jocs Olímpics del 2020 comenci a les tres de la matinada (20 hores a Espanya), després que el Comitè Olímpic Internacional (COI) anunciés els plans de traslladar la carrera a Sapporo (nord) per evitar les altes temperatures de la capital, segons va avançar l’agència local Kyodo.
Fonts de l’Executiu de l’Àrea Metropolitana de Tòquio van indicar a aquest mitjà que tenen previst traslladar la mesura al COI en resposta a la proposta realitzada per aquest organisme la setmana passada. «El trasllat a Hokkaido [...] implicarà un descens significatiu de les temperatures per als atletes», va dir en un comunicat el COI, on també afegia que en aquesta illa del nord nipona les temperatures durant l’època dels Jocs són fins a cinc o sis graus més baixes durant el dia que a Tòquio.
Les mesures
El COI va indicar que aquests plans formen part d’un «ampli rang» de mesures que s’estan adoptant amb vista alsJocs Olímpics de Tòquio-2020 a fi de «mitigar els efectes de les temperatures que poden sorgir l’estiu que ve». El Govern toquiota proposarà ara avançar l’inici de la marató i dels 50 quilòmetres marxa fins a les 5.00 o a les 3.00 amb l’objectiu que les proves no siguin traslladades a l’extrem nord de l’arxipèlag nipó.
Notícies relacionadesLa preocupació per les altes temperatures ja va portar l’organització a avançar l’inici de la marató femenina i masculina a les 6 del matí. Aquestes carreres es disputaran respectivament els dies 2 i 9 d’agost, i la mascuina coincidirà amb el tancament d’uns Jocs que començaran el 24 de juliol del 2020.
La intensa calor que es registra a Tòquio durant l’estiu ha sigut un dels principals maldecaps per a l’organització dels Jocs i les mesures que fins ara s’han posat en marxa no semblen suficients per al COI. Representants del Comitè Olímpic Internacional, de l’organització de Tòquio-2020 i del Govern regional tenen previst reunir-se a la capital la setmana que ve per debatre la situació.
- Sector energètic El major inversor d’hidrogen verd injecta 2.000 milions a Espanya
- Sector energètic La CNMC vol abaixar el que es paga en el rebut de la llum per les parades forçoses
- Alain Favey, CEO de Peugeot: "Perquè el cotxe elèctric funcioni cal fer-lo assequible"
- Eleccions municipals Aliança Catalana fitxa candidats a Junts i el PSC
- L’estratègia del PP Feijóo apuntalarà el lideratge a Catalunya d’Alejandro Fernández
