El retorn del pilot

Alonso es resigna a un paper secundari a Daytona

Mazda i Acura dominen una classificació que deixa en sisena posició l'equip de l'asturià

AME2713. DAYTONA BEACH (ESTADOS UNIDOS), 24/01/2019.- El vehículo #10 del equipo Konica Minolta Cadillac del piloto español Fernando Alonso es visto este jueves durante la sesión de clasificaciones para la competencia de prototipos Rolex 24 Horas, en la ciudad de Daytona Beach, Florida (EE.UU.). EFE/Gerardo Mora

AME2713. DAYTONA BEACH (ESTADOS UNIDOS), 24/01/2019.- El vehículo #10 del equipo Konica Minolta Cadillac del piloto español Fernando Alonso es visto este jueves durante la sesión de clasificaciones para la competencia de prototipos Rolex 24 Horas, en la ciudad de Daytona Beach, Florida (EE.UU.). EFE/Gerardo Mora / Gerardo Mora (EFE)

1
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

Fernando Alonso no ha triat el cotxe més competitiu en el seu objectiu d’adjudicar-se la icònica carrera de les 24 Hores de Daytona que se celebren aquest dissabte i diumenge al sud dels Estats Units. La classificació va deixar clar que els cotxes de Mazda —primer i quart— i els d’Acura —segon i tercer— parteixen com grans favorits, amb gairebé un segon per volta de diferència respecte als Cadillac, entre els quals l’equip de Fernando Alonso ha sigut segon i arrencarà, per tant, en el sisè lloc de la graella.

Notícies relacionades

Oliver Jarvis va marcar la ‘pole’ per al primer Mazda, davant dels Acura de Ricky Taylor i Juan Pablo Montoya, mentre que entre els Cadillac, Jordan Taylor va ser l’encarregat de la classificació a l’equip de Fernando Alonso, però no va poder superarFelipe Nasr amb el primer dels cotxes americans, a set dècimes de la 'pole'. "Tothom em va dir que havia de córrer per a un equip americà per guanyar a Daytona, perquè el 'Balance of Performance' mai és el mateix que per als equips europeus", va lamentar Alonso, que ha vist com aquest 'Balance of Performance' o, el que és el mateix, el paquet de mesures de correctores —flux de combustible, pes, capacitat del dipòsit, etc.— amb què els organitzadors intenten igualar les forces entre els equips, han beneficiat clarament els japonesos de Mazda i Acura (la marca de prestigi d’Honda).

La queixa

"Aquest any estic en un equip americà, però encara no tenim el mateix 'Balance of Performance' que els altres. Però, com dic, tenim bona fiabilitat i ens emportem una bona experiència, així que estem en una bona posició i hem d’executar la carrera a la perfecció. Crec que començar des de la tercera fila era el màxim. Hem estat a quatre o cinc mil·lèsimes de l’altre Cadillac, que simplement ha sigut més ràpid que nosaltres”, va concloure l’asturià.