MOTO GP
Brutal accident a 356 km/h del provador de Ducati a Mugello
¿Ha estat un horror, gairebé irreal, impressionant¿, explica Viñales (Yamaha) després de veure l'accident de l'italià

zentauroepp43574733 epa8373 scarperia italia 01 06 2018 el piloto de prueb180601170435 /
Tothom reconeix que és un dels tres punts més perillosos del Mundial. Però també tothom reconeix que és un punt preciós, duríssim, vital, perillós, però moltíssim menys criticable que altres punts d’altres circuits on sí que hi ha por, ja que no tenen les mesures de seguretat de San Donato, el revolt de dretes, el primer del preciós traçat de Mugello, on aquest cap de setmana es disputa el Gran Premi d’Itàlia de MotoGP.
Pendientes del estado de @PirroRider después de este grave accidente. #MotoGP #ItalianGP pic.twitter.com/Ec0wTHLpiW
— MotoGP en Movistar+ (@movistar_motogp) 1 de junio de 2018
Aquest revolt és vital per fer el temps, aquest punt és un punt on els pilots se la juguen i reconeixen que hi ha perill, però un perill, com molt bé ha assenyalat aquesta tarda el tetracampió del món Marc Márquez (Honda) “on cadascun de nosaltres escull el nivell de perill, de risc, que està disposat a assumir”. La raó és que San Donato ve després d’una immensa recta en la qual la moto més lenta es posa a 340 quilòmetres per hora i en metres, gairebé en pams, ha de passar d’aquesta estratosfèrica velocitat a 90 quilòmetres per hora.
San Donato ha estat sempre en el punt de mira i d’exigències de seguretat dels pilots, els mateixos que asseguren (i que ahir van repetir tots) que té seguretat, que l’escapatòria és suficient i que, al seu dia, ja es va allunyar el mur per evitar desgràcies més importants. Però avui, com li va passar a Márquez en el 2013, quan també va perdre el control de la seva Honda l’any del seu debut a MotoGP i va sortir il·lès (“si en surts sense ferides, sense fractures, en un accident a San Donato, ja pots estar content, ets afortunat”), el que ha perdut el control de la seva brutal Ducati ‘Desmosedici’, que al matí havia assolit en aquest punt els 356,4 kms/h, va ser el provador de la firma italiana, Michele Pirro, de 31 anys, 96 grans premis a la seva esquena, i que es coneix com ningú aquest traçat ja que prova gairebé cada setmana totes les peces que Ducati posa després a les motos oficials d’Andrea Dovizioso i Jorge Lorenzo.
A l’hospital de Florència
Pirro, que estava sent dels més ràpids en totes les voltes, es va estavellar i va provocar la por, el caos, a Mugello, encara que, afortunadament, està, sa i estalvi, en un hospital de Florència, on li estan fent examens i proves perquè, potser, qui sap, demà torni a la pista. Pirro, a més, és un dels pilots convidats d’aquest GP, ja que no és habitual en el Mundial, ja que és un pilot provador.
L’italià va tenir un dur accident amb la seva ‘Desmosedici’ a final de recta, desllantant la roda de davant i xocant contra el terra. Immediatament els comissaris van veure la gravetat de la situació i van mostrar bandera vermella quan faltaven 28 minuts per al final del segon entrenaments del dia.
Després d’uns minuts que es van fer eterns de tensa espera, els metges van accedir a la pista, on van atendre el pilot fins que a les 14.32 de la tarda, Pirro va ser evacuat a la clínica del circuit.
Entrenament reprès
Com és habitual en aquests casos, l’organització, a l’espera de saber l’abast dels danys del pilot, no va oferir imatges de l’accident per televisió, que es va produir molt a prop de la zona del ‘pit lane’, ja que era en el revolt número 1.
Cap a les 14.35 de la tarda l’organització va informar que el pilot estava conscient i, només llavors, es va poder veure la primera part de l’acció en la qual va caure Pirro, rodant a més de 300 km/h en la recta de Mugello, però sense veure la part final quan es produeix la caiguda. L’ambulància va travessar la pista amb el pilot a l’interior ja, suposadament, fora de perill.
La confirmació que Pirro estava ja fora de perill va arribar a les 14.40 hores, quan es va reprendre l’entrenament i es va poder veure, finalment, completa la imatge de l'esgarrifosa caiguda de l’italià, que a màxima velocitat va perdre el tren davanter i va sortir volant per sobre de la seva moto i es va estavellar amb violència sobre l’asfalt.
Paolo Ciabatti, director esportiu de Ducati Corse, va dir, als micròfons de Movistar MotoGP TV, que “Michele reconeix la gent, pot parlar però no recorda res. Mou les cames i els braços però té un fort dolor a l’espatlla. Serà traslladat a un hospital de Florència per a una ressonància magnètica que descarti qualsevol mal major”
Segons explica Motorsport.com, Ángel Charte, cap mèdic del Mundial, va explicar posteriorment que el pilot estava fora de perill. “Ha patit una contusió toràcica, abdominal i lumbar. Subluxació acromi clavicular. Inicialment estava inconscient i ara està sotmès a sedació per al trasllat. Ara se l’evacuarà a l’hospital de referència (Florència) on se li faran les proves radiològiques pertinents. A l’espera del diagnòstic definitiu, que tothom estigui tranquil que està bé".
“Un horror, un horror”
“Només puc dir que l’accident de Pirro m’ha semblant un horror, un horror”, va comentar el pilot català Maverick Viñales (Yamaha), que avui ha realitzat el segon millor temps de la jornada, a només 0.387 segons de l’italià Andrea Iannone (Suzuki, 1.46.735 minuts. “Tots sabem que el primer revolt de Mugello, San Donato, és perillós, encara que aquesta paraula la dic amb certa reserva. És a dir, som perfectament conscients del que hem de fer i com ho hem de fer, però té molts riscos, sí, i les mesures de seguretat són correctes. ¿Podrien ser millors o més grans?, bé, no ho sé, som en un circuit molt bonic i, sí, aquest és un punt delicat. I, repeteixo, l’accident d’Andrea, que, per fortuna, ens han dit que està bé, ha estat gairebé irreal, de veritat, impressionant”.
Márquez, que no pensa veure l’accident per televisió fins que acabin els entrenaments de demà o, fins i tot, el gran premi “ja que m’ho miro tot, sí, però no vull que m’influeixi en el meu comportament a la pista”, també va reconèixer que San Donato “és un dels punts més delicats del Mundial, però tots sabem que ho és i tots sabem el que cal fer perquè no sigui perillós, però...”
Notícies relacionadesEl ‘però’ de Márquez és compartit per tot el ‘pàdoc’ de MotoGP. “A veure, aquest punt és vital per fer un bon temps, per, fins i tot avançar, però, clar, arribes molt, molt, ràpid i has de frenar, amb la moto ja inclinada cap a la dreta, i, per tant, si no avances la frenada, se’t pot tancar de davant i t’estavelles a moltíssima velocitat”.
Per al tetracampió del món de MotoGP, que, després del seu accident el 2013, va demanar que el Mundial i, especialment, el circuit de Mugello es plantegés suprimir el canvi de rasant que hi ha poc abans de San Donato “ja que, llavors, arribarien més tranquils allà”, cada pilot assumeix en aquest punt “el risc que vulgui, ja que hi ha prou escapatòria com per arriscar però, esclar, no et pots passar perquè t’estavelles. Cert, tots busquem el límit en aquest revolt i tots, tots, arribem molt veloços. Però, insisteixo, jo no parlaria de perill amb majúscules, parlaria de respecte”.
- Baix Llobregat A la venda la mansió de luxe on va viure un exjugador del Barça a Gavà: espectacular i exclusiva
- Detectat un linx ibèric en llibertat a Catalunya
- Soroll La falta d’avís al 112 deixa sense multa les obres del Camp Nou fora d’horari
- Ple del Parlament Sílvia Orriols, als diputats de Junts: «Són la marca blanca d’Aliança. Benvinguts a l’extrema dreta»
- Una llegenda blanca Cop de porta del Madrid a Modric