UN POLICIA LESIONAT
Cinc seguidors russos, detinguts a Sant Sebastià
Els seguidors del Zenit van provocar baralles i incidents als voltants de l'estadi d'Anoeta
GRAF5760. SAN SEBASTIÁN, 07/12/2017.- Un aficionado del Zenit San Petersurgo se encara con miembros de la Ertzaintza, durante el partido de la Liga Europa ante la Real Sociedad, que se disputa esta noche en el estadio de Anoeta, en San Sebastián. EFE/Javier Etxezarreta /
Els cinc homes detinguts en els incidents registrats dijous als voltants de l'estadi d'Anoeta de Sant Sebastià, poc abans del partit de la Lliga Europa entre la Reial Societat i el Zenit de Sant Petersburg (triomf rus per 1-3), són seguidors russos, ha confirmat aquest divendres el departament basc de Seguretat. Segons ha precisat aquesta font, els cinc arrestats, a qui se'ls imputa un delicte de desordres públics i un altre de desobediència a l'autoritat, estan en dependències policials i encara no han sigut posats a disposició judicial.
Els altercats van començar cap a les 18.30 hores, quan l'Ertzaintza va començar a rebre avisos de diversos veïns del barri d'Amara, on hi ha l'estadi donostiarra, que alertaven que una vintena d'aficionats russos havien començat a barallar-se entre ells a l'avinguda de Sancho el Sabio i haurien llançat algunes bengales.
Més baralles
Posteriorment, cap a les 20.15 hores, tres quarts d'hora abans del partit de la Lliga Europa en què la Reial i el Zenit es disputaven el liderat del seu grup, es va produir una nova baralla entre els carrers Isabel II i Carlos I del mateix barri, aquesta vegada entre seguidors de la Reial Societat i del Zenit, que es va saldar amb els cinc detinguts ja esmentats.
Quatre d'aquestes cinc persones van resultar ferides i van necessitar assistència mèdica, per la qual cosa una va haver ser traslladada a l'Hospital Universitari Donostia, mentre que tres van ser ateses al Cuarto de Socorro de la capital guipuscoana. En els incidents també va patir lesions de caràcter lleu un agent de l'Ertzaintza, que presentava diverses contusions i que va ser traslladat a una mútua.
Més tard, els incidents es van tornar a reproduir ja dins de l'estadi d'Anoeta, amb el llançament de diverses bengales per part de seguidors del Zenit quan faltaven pocs minuts per al final del partit.
L'Ertzaintza va mantenir durant la tarda de dijous un important dispositiu de seguretat als voltants de l'estadi i durant tot el dia al centre de Sant Sebastià, després que la UEFA declarés el partit entre la Reial Societat i el Zenit com de risc especial.
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Eleccions a Extremadura Sánchez admet haver comès errors: «Som els primers a aplicar amb totes les conseqüències el protocol d’assetjament en el PSOE»
- Borrasca Emilia València, en alerta vermella: la pitjor part, a partir del migdia, i amenaça les comarques del 29-O amb fins a 250 l/m2
- Auge de la malaltia La consellera de Salut recomana utilitzar mascareta al transport públic davant l’epidèmia de grip a Catalunya
- A Sydney Almenys 10 morts i 12 ferits en un atac durant una festa jueva a la platja australiana de Bondi
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
