Campionat de tennis
Els nazis van bombardejar Wimbledon
El torneig compleix el seu 144è aniversari i Google li dedica un 'doodle'
hitler-wimbledon-2
El campionat de Wimbledon és un torneig de tennis organitzat sobre herba per l'All England Lawn Tennis and Croquet Club de Londres, que es juga sis setmanes abans del primer dilluns d'agost i dura dues setmanes. Avui precisament debuta l'espanyol Rafa Nadal en el torneig d'aquest any. Els nazis, el 1940, durant la segona guerra mundial, van bombardejar les instal·lacions i hi van tirar cinc bombes. És el certamen de tennis més antic del món, forma part del denominat Grand Slam, que reuneix els quatre tornejos més prestigiosos (Open d'Austràlia, Roland Garros i Open dels Estats Units) i avui celebra el 144è aniversari. Google li ha dedicat per això un 'doodle'.
La primera vegada que es va jugar el torneig va ser el 1877 en una pista a prop de Worple Road. Els únics partits jugats van ser els individuals masculins. Els quadros van ser de 22 jugadors en el primer any, 34 en el segon i 45 en el tercer. En 1884 s'hi van afegir els individuals femenins i dobles masculins. Els mixtos i els dobles mixtos van ser incorporats el 1913. El campionat es va traslladar a l'actual localitat, a una pista pròxima a Church Road, el 1922. El 2009 es va utilitzar per primera vegada el sostre corredís de la pista principal. Gràcies a això, el partit de quarta ronda entre Andy Murray i Stanislas Wawrinka va ser el partit que més tard va acabar (a les 22.39 h). El 2010 es va disputar el partit més llarg de la història entre el nord-americà John Isner i el francès Nicolas Mahut; va durar en total 11 hores i 5 minuts i es va jugar durant els dies 22 i 24 de juny, amb un marcador final de 6-4, 3-6, 6-7(7), 7-6(3) i 70-68 per a Isner.
Notícies relacionadesEls colors verd fosc i púrpura són els tradicionals d'aquest torneig. És l'únic torneig on s'exigeix que la vestimenta tant masculina com femenina sigui a prop del 100% de color blanc. Les tennistes són sempre nomenades com a "Miss" o "Mrs" (senyoreta o senyora) durant el joc (per exemple, quan l'àrbitre diu les puntuacions). Els homes, només són nomenats pel seu cognom.
En individuals, el guanyador masculí rep un trofeu de plata, mentre que a la guanyadora femenina se li entrega una safata de plata, generalment denominada "Rosewater Dish" o "Venus Rosewater Dish".
- Relacions entre socis Junqueras avisa el PSOE que si no cedeix amb l’IRPF Illa no tindrà pressupostos
- Pacte entre les defenses i les acusacions Superestafa immobiliària: el notari acusat no podrà exercir mai més la professió, mentre algunes víctimes esperen la indemnització
- Baròmetre del febrer El PSOE augmenta el seu avantatge a gairebé 10 punts sobre el PP, mentre Vox creix i Sumar baixa, segons el CIS
- Montmeló Barcelona renova amb la fórmula 1 fins al 2032
- Inèdit Estudien el cos d'un home de 82 anys que en té el d'un de 30: "Una bona part és genètica, però també és entrenament"
