TENIA 40 ANYS
L'alpinista suís Ueli Steck mor a l'Everest
L'escalador, anomenat 'Swiss Machine', ha relliscat quan baixava del Nuptse
/
L'escalador suís Ueli Steck, conegut per haver coronat els cims més alts del món, ha mort aquest diumenge al matí a l'Everest als 40 anys, segons ha anunciat l'Associació de Muntanyisme del Nepal (NMA, per les seves sigles en anglès).
"Aquest matí ha tingut un accident al Nuptse i ha mort. Sembla que ha relliscat", ha dit el president de la NMA, Ang Tsering Sherpa.
Notícies relacionadesConegut amb el sobrenom de ‘Swiss Machine’, per l'elevat ritme que imposava en les seves rutes, va estar diverses vegades a punt de morir, com durant l'ascensió en 28 hores a l'Annapurna per la cara sud el 2013.
Fuster de formació, Ueli Steck va néixer el 4 d'octubre de 1976 a Langnau im Emmental, a l'est de Berna, en una família molt esportista. Als 12 anys, es va unir al Club Alpí Suís i va desenvolupar una fascinació pel "contacte amb la naturalesa i els penya-segats".
- Polèmica educativa Parlon obre una "informació reservada" per aclarir la infiltració dels Mossos en una assemblea educativa
- Congrés d’Ace Alzheimer Center Barcelona Recopilar l’historial mèdic de la població per estudiar com es comporten aquells que desenvolupen alzheimer: el futur predictor de la malaltia
- Després del fiasco al Congrés Junts s’obre a facilitar el decret d’habitatge del Govern si permet desgravar les hipoteques
- El jurat considera culpable d'assassinat amb traïdoria l'acusat de matar i esquarterar el seu company de casa a Piera
- Mobilitat Els nous serveis de bus entre Berga i Barcelona arrenquen demà
