TENIA 40 ANYS
L'alpinista suís Ueli Steck mor a l'Everest
L'escalador, anomenat 'Swiss Machine', ha relliscat quan baixava del Nuptse

/
L'escalador suís Ueli Steck, conegut per haver coronat els cims més alts del món, ha mort aquest diumenge al matí a l'Everest als 40 anys, segons ha anunciat l'Associació de Muntanyisme del Nepal (NMA, per les seves sigles en anglès).
"Aquest matí ha tingut un accident al Nuptse i ha mort. Sembla que ha relliscat", ha dit el president de la NMA, Ang Tsering Sherpa.
Notícies relacionadesConegut amb el sobrenom de ‘Swiss Machine’, per l'elevat ritme que imposava en les seves rutes, va estar diverses vegades a punt de morir, com durant l'ascensió en 28 hores a l'Annapurna per la cara sud el 2013.
Fuster de formació, Ueli Steck va néixer el 4 d'octubre de 1976 a Langnau im Emmental, a l'est de Berna, en una família molt esportista. Als 12 anys, es va unir al Club Alpí Suís i va desenvolupar una fascinació pel "contacte amb la naturalesa i els penya-segats".
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- MUNDIAL DE CLUBS Xabi Alonso trenca amb l’oficialisme d’Ancelotti i demana reforços després de quedar-se sense Zubimendi
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»