Támara i Berta lluitaran contra el 'naufragi' a Rio
La parella espanyola del 49er FX disputarà dijous la 'Medal Race' des de la primera posició
El 'girl power' de l’equip espanyol a Rio 2016 podria escriure avui una nova pàgina d’or. Sobre l’espectacular camp de regates del Pa de Sucre, les espanyoles Támara Echegoyen i Berta Betanzos lluitaran per arribar dalt de tot del podi a la Medal Race de la classe 49er FX. Nomé elles (els seus equivalents masculins Diego Botín i López Marra a penes podran lluitar pel diploma olímpic) seran capaces d’evitar el complet naufragi de l’ Armada en aquests Jocs on la representació en Nacra 17, Laser Standard, 470 i RS:X no ha pogut esgarrapar cap medalla.
TRANQUIL·LITAT I CONSISTÈNCIA
«No sabem quines condicions ens podem trobar el dia de la final. Abans que res hem d’estar tranquil·les i demostrar la consistència que hem mantingut en les regates prèvies. Esperem donar-vos bones notícies», va explicar abans-d’ahir una més que optimista Berta que, entre rialles i bromes, dubtava entre qualificar amb «excel·lent o matrícula» la seva classificació en primer lloc per a la Medal Race després de 12 regates prèvies d’infart.
En el fons, el seu triple empat a 46 punts amb les brasileres Marine Grael i Kahena Kunze, en segona posició, i les daneses Katja-Steen Salskov-Iversen i Jena Hansen, en tercera, podria fer que qualsevol de les embarcacions acabi emportant-se la medalla d’or. De fet, fins i tot les neozelandeses Alex Malone i Molly Meech, quartes amb 47 punts, mantenen intactes les seves opcions de lluitar per la glòria olímpica a Rio.
Tot fa pensar que la Medal Race del 49er FX no serà apta per a cardíacs. De l’experiència de Támara i la força de Berta dependrà que l’equip espanyol no consumi el seu particular naufragi en les inesperadament cristal·lines aigües de Rio de Janeiro.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer