Els pilots van decidir seguir amb el GP de Montmeló

"En un circuit sense alternatives, la carrera s'hauria hagut de suspendre", assenyala Carmelo Ezpeleta, màxim responsable del Mundial de motociclisme

 

  / EMILIO PÉREZ DE ROZAS

3
Es llegeix en minuts
EMILIO PÉREZ DE ROZAS / MONTMELÓ

Moltes hores després de produir-se la mort del jove pilot mallorquí Luis Salom (24 anys, Kalex, Moto2), al patir un impressionant i tràgic accident al revolt 12 del Circuit de Catalunya, el campionat ha decidit convocar una conferència de premsa aquest migdia en què Carmelo Ezpeleta, màxim responsable de la companyia Dorna, organitzadora del Mundial, i l'excampió del món de 500cc el 1982, l'italià Franco Uncini, responsable de la Comissió de Seguretat de la Federació Internacional de Motociclisme, han donat explicacions de l'accident “tot i que encara no sabem què va passar”.

Tant Ezpeleta com Uncini han agraït a tothom, des del personal del Circuit fins als Mossos, passant pels metges i la resta de comissaris, la seva ajuda, la seva col·laboració, la seva dedicació per intentar salvar la vida de Salom. “Després de diverses reunions i consultes, van ser els pilots els que van decidir que havíem de continuar amb el gran premi”, ha assenyalat Ezpeleta, que, això sí, ha assegurat que “si haguéssim estat en un altre circuit, sense alternativa en el traçat, sense la possibilitat de canviar el dibuix, la carrera de demà s'hauria hagut de suspendre”.

CAIGUDA ESTRANYA

Ezpeleta ha explicat que, després de conèixer la mort de Salom en un dels quiròfans de l'Hospital General de Catalunya, va convocar els pilots, en la tradicional Comissió de Seguretat dels divendres a la qual, aquesta vegada, van assistir més professionals que mai, uns deu “quan en solen venir molts menys”. Evidentment el primer va ser plantejar-se si seguir o no amb el gran premi i cap dels pilots va suggerir suspendre la carrera.

Es va parlar d'homenatjar Salom però també es va plantejar que no es podia seguir en aquesta situació, és a dir, si no es podia saber què havia passat (“l'accident va ser estranyíssim perquè Luis estava en la seva primera sortida, no estava forçant i va caure de la moto sorprenentment”, va dir Ezpeleta), s'havia de buscar una alternativa al problema. “Era evident que, en les mateixes condicions, no es podia reprendre la carrera perquè es podria tornar a repetir la mateixa desgràcia”.

Els pilots, abans d'anarr al lloc de l'accident per analitzar la situació, van parlar amb el cap de l'equip del pilot mallorquí, l'espanyol Edu Perales, un exmecànic dels temps de Sito Pons en 250cc i un dels veterans del Mundial. Perales, que igual que els seus companys d'escuderia estava destrossat (l'equip va decidir retirar-se de la carrera en aquell instant), va agrair el gest i va dir que se sumarien a la decisió que prengués la comissió i, naturalment, donaria suport als pilots en tot el que fessin.

CANVI DE TRAÇAT

“A l'existir l'alternativa d'evitar aquest revolt utilitzant la xicana de la F-1, els pilots van acceptar seguir amb el gran premi i, per unanimitat, ja dic que ningú, ningú, va expressar el seu desig de tornar a casa, vam decidir seguir amb la carrera”, ha dit Ezpeleta, que insisteix que “crec que hem pres la decisió més assenyada justa”. Ezpeleta ha insistit a agrair al Circuit “l'immens esforç que ha fet durant aquesta nit per adaptar el traçat a les peticions dels pilots, que, a més d'utilitzar la xicana de F-1, han demanat retocar alguns murs en determinats revolts.

Notícies relacionades

El que no està clar, entre altres raons perquè queda tot un any al davant per decidir, és com quedarà el Circuit per al pròxim Gran Premi de Catalunya, el del 2017. “És possible que es deixi com el tenim després d'aquesta reunió; és possible que, entre tots, perquè seguirem parlant d'això en els successius divendres dels pròxims grans premis, decidim incorporar el revolt 12, canviant l'escapatòria d'asfalt per grava i, fins i tot, que prenguem una tercera decisió al respecte”.

Del que no hi ha dubte és que tots van quedar emplaçats, el primer Edu Perales, per saber què li va passar a la moto de Salom o què li va passar al jove pilot mallorquí perquè, de cop, caigués sense cap raó aparent.

Temes:

Luis Salom Moto2