NATACIÓ SINCRONITZADA. NOVETAT EN EL PROGRAMA MUNDIALISTA
Mengual es planteja tornar a la competició en el duo mixt
La nedadora, de 38 anys, està assajant una coreografia amb Pau Ribas, de 19
gemma Mengual, la nedadora espanyola més llorejada en la modalitat de sincronitzada, s'està plantejant seriosament tornar a l'alta competició, i ni més ni menys que en l'àmbit d'un Mundial, el que se celebrarà a finals del mes del juliol que ve a Kazan (Rússia). Una novetat incorporada en el programa de la competició mundialista ha obert a la nedadora catalana una porta que ja creia tancada per sempre. Per primera vegada es disputarà en un Mundial la modalitat de duo mixt, i Mengual està assajant al Centre d'Alt Rendiment (CAR) de Sant Cugat una coreografia dissenyada per ella mateixa que, en cas de complir les expectatives, tornarà a portar Mengual a una piscina de competició.
Mengual va oficialitzar la seva retirada el febrer del 2012, després d'uns mesos borrascosos que van derivar en l'acomiadament de la màxima responsable tècnica de la sincronitzada espanyola, Anna Tarrés, per part de la federació espanyola. Des d'aleshores ha col·laborat activament en la preparació de l'equip espanyol, ara sota la direcció d'Esther Jaumà, i no s'ha desvinculat mai d'un esport en què va acumular el millor historial d'una nedadora de sincronitzada, amb 27 medalles d'or, 18 de plata i 12 de bronze entre Jocs Olímpicis (dues vegades subcampiona, a Pequín 2008), Mundials (una vegada campiona, a Roma 2009) i Europeus (cinc vegades campiona).
«UNA RARA AVIS» / Ara, complerts els 38 anys i amb dos fills, Jou i Nil, Mengual està a punt de fer el pas del retorn a la competició. La decisió final serà seva, i dependrà en gran mesura dels progressos en els entrenaments que està portant a terme juntament amb un company inèdit. Acostumada a nedar entre dones, ara ho fa cada dia amb un jove de Canyamars (Maresme) de 19 anys, Pau Ribas, un dels pocs nois a Espanya que cultiven una disciplina reservada exclusivament a les dones fins fa molt pocs anys.
Notícies relacionadesRibas, que compagina els entrenaments amb la seva tasca d'entrenador tant a Barcelona com al Club Natació Pinetons de Cardedeu, es va iniciar en la sincronitzada a Granollers, i admet que era poc habitual la seva afició, quan tots els seus companys de classe es dedicaven al futbol, el bàsquet o l'handbol. «Era una rara avis», admet.
UN MES DECISIU / Però ara, com Mengual, té l'oportunitat d'anar a uns Mundials en duo mixt, modalitat que s'estrena a Kazan. La decisió final, no obstant, serà de Mengual, i dependrà de la progressió de la parella en la piscina i dels fruits dels intensos entrenaments que tots dos estan portant a terme al CAR. «Estem acabant de valorar si val la pena presentar el duo mixt o no. En funció de com evolucionem aquest últim mes, decidirem», va assegurar ahir Mengual a TV-3. El retorn està cada vegada més a prop.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»