EUROPEUS D'ATLETISME
Indira Terrero, bronze en 400 metres
La hispanocubana ha marcat el tercer millor temps (51.38 segons) i ha aconseguit la quarta medalla per a Espanya
Indira Terrero, després d’aconseguir la medalla de bronze en els 400 metres dels Campionats d’Europa disputats a Zuric. /
L'espanyola Indira Terrero ha aconseguit aquest divendres la medalla de bronze a la final de 400 metres dels Europeus de Zuric amb un temps de 51.38 segons, i ha batut per mil·lèsimes la campiona mundial, la britànica Christine Ohuruogu. El bronze de Terrero s'ha convertit en el quart metall per a la delegació espanyola en el campionat. L'altra espanyola a la final, Aauri Lorena Bokesa, ha acabat vuitena, amb 52.39. La victòria ha estat per a la italiana Libania Grenot, amb 51.10.
La primera presència espanyola en una final femenina de 400 ha arribat de la mà de dues atletes d'arrels estrangeres. Indira Terrero, nascuda a l'Havana fa 28 anys, va abandonar l'equip cubà després d'aconseguir la medalla de bronze en els Iberoamericans de San Fernando (800 metres) per quedar-se a Espanya, i va rebre la nova nacionalitat al març d'aquest any. Transcorregut el termini de tres anys des que va competir per última vegada amb el seu país anterior, el 2014 ja ha pogut defensar els colors espanyols.
Bokesa va néixer a Madrid fa 25 anys. El seu pare, que tenia nacionalitat espanyola, va abandonar Guinea Equatorial quan tenia 22 fugint del règim de Teodoro Obiang i es va casar a Espanya amb una guineana. La deixebla de Jorge Marín va practicar el bàsquet a l'Estudiantes i va ser internacional amb la selecció espanyola sub-20 abans d'abandonar l'esport de la cistella per ser olímpica, objectiu que va aconseguir a Londres 2012.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
- Els votants de Sánchez se’n van amb Vox
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Hola Netflix, adeu cines El final d’una era en el cine: així van ser les dues setmanes més convulses al Hollywood del segle XXI
- IRTA-CReSA L’auditoria del Govern considera «segur» el laboratori d’on se sospita que va sortir el brot de pesta porcina
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- SORTEIG DE NADAL 2025 El Gordo premia hotelers que van alimentar els bombers en els incendis de Lleó: «Ho hem sabut a l’anar a donar menjar a les vaques»
