La ronda ciclista francesa

El difícil futur d'Euskaltel

La companyia de telefonia adverteix que vol un altre patrocinador

1
Es llegeix en minuts
S. L-E.
SAINT-MALO

El futur de l'Euskaltel no és taronja com els seus mallots, com les samarretes de centenars de seguidors bascos que el cap de setmana passat van tornar a ocupar les cunetes pirinenques. Euskaltel, l'empresa de telefonia mòbil basca que els patrocina, ja ha anunciat que el 2014 no pot assumir la totalitat del pressupost de l'equip que dirigeixen els germans Igor i Álvaro González de Galdeano. Si no apareix una segona firma comercial, les casaques taronges seran història.

Aquest any, de fet, l'Euskaltel va canviar tota la seva filosofia, la que va crear als anys 90 Miguel Madariaga, inspirada en les tesis de l'Athletic. Tots els seus corredors s'havien d'haver format a les escoles basques de ciclisme. No importava que fossin corredors nascuts fora d'Euskadi

-Samuel Sánchez, absent del Tour, és asturià i ha estat el gran reclam de l'equip-, però en la seva etapa juvenil havien d'haver militat en algun conjunt del País Basc.

Notícies relacionades

Fitxatges d'estrangers

Amb Madariaga fora, Igor González de Galdeano en va assumir la direcció. Necessitat de punts, la norma imposada per Pat McQuaid, president de la Unió Ciclista Internacional (UCI), tan discutida, es van fitxar ciclistes estrangers, del Marroc, de Rússia (amb positiu inclòs), de Grècia i també d'altres parts d'Espanya. Els resultats no arriben. Els temps no són bons.