LA POLÈMICA A LA COPA CONFEDERACIONS

Rivaldo: "El Brasil no té condicions per acollir un Mundial"

L'exblaugrana diu que és "una vergonya" la despesa que s'està fent havent-hi escoles i hospitals en condicions precàries

Rivaldo, en una visita a Barcelona l’any passat

Rivaldo, en una visita a Barcelona l’any passat / JORDI COTRINA

1
Es llegeix en minuts

L'exmundialista brasiler Rivaldo s'ha unit al cor de protestes del seu país a l'afirmar que el Brasil "no té condicions" d'organitzar un Mundial de futbol i que en canvi s'hauria de centrar a millorar la sanitat i l'educació. "És una vergonya estar gastant tants diners per a aquest Mundial i deixar els hospitals i les escoles en condicions precàries", ha dit Rivaldo al seu compte de Twitter.

Rivaldo, encara en actiu als 41 anys, ha afirmat que "en aquest moment" el Brasil "no té condicions" i "no necessita" organitzar un Mundial, sinó invertir en educació i salut. "Necessitava desfogar-me, perquè jo vaig ser pobre i vaig sentir en la pell la dificultat d'estudiar en una escola pública i no tenir un bon servei de salut", ha afegit l'exjugador del Barça.

Múltiples protestes

Notícies relacionades

La declaració de Rivaldo s'uneix al suport que han expressat els jugadors de la selecció brasilera a l'onada de protestes multitudinàries que s'han estès pel país, amb manifestacions que han congregat 250.000 persones en una vintena de ciutats. L'alça de la tarifa dels autobusos, el malbaratament en les obres de la Copa Confederacions, la inflació i la mala qualitat de la sanitat i l'educació pública són els motius de les queixes.

"A mi, al venir de molt avall (avui gràcies a Déu estic en una bona posició), em toca una mica. Les manifestacions tenen tota la raó, el que demanen té sentit, els hem d'escoltar. El Brasil pot millorar en moltes coses. Ho sentim perquè sabem que és veritat", ha afirmat Hulk.