INVESTIGACIÓ D'UN CAS DE DOPATGE

El Radioshack prescindeix de Bruyneel

L'equip luxemburguès anuncia la marxa del que va ser director d'Armstrong en els seus set Tours per la seva aparició a l'informe de la USADA

Armstrong i Bruyneel celebren el setè Tour aconseguit pel ciclista nord-americà, el 24 de juliol del 2005 a París.

Armstrong i Bruyneel celebren el setè Tour aconseguit pel ciclista nord-americà, el 24 de juliol del 2005 a París. / ALESSANDRO TROVATI (AP)

1
Es llegeix en minuts

El belga Johan Bruyneel ha deixat de ser aquest divendres director general del Radioshack Nissan Trek, segons ha informat l'equip luxemburguès en un comunicat, perquè apareix a la documentació de l'Agència Antidopatge dels Estats Units (USADA) sobre l'exciclista Lance Armstrong, en què s'afirma que aquest va participar en un sofisticat i professionalitzat programa de dopatge.

Leopard SA i Bruyneel, director d'Armstrong en els seus set Tours, han decidit "posar fi a la seva col·laboració" de "mutu acord", assenyala l'escrit. "La decisió raonada publicada per la USADA inclou una sèrie de testimonis com a resultat de la seva investigació. A la llum d'aquesta, les dues parts consideren que és necessari prendre aquesta decisió, perquè Johan Bruyneel ja no pot dirigir l'equip d'una manera eficient i còmoda. La seva marxa és convenient per garantir la serenitat i la cohesió dins de l'equip", afegeix.

Radioshack Nissan Trek, a més d'agrair al director belga la seva "dedicació" des que va arribar a l'equip, precisa que la investigació de l'Agència Antidopatge dels Estats Units no concerneix les activitats de Bruyneel en aquesta etapa.

Presumpció d'innocència

Notícies relacionades

Bruyneel també ha emès una nota de premsa, que ha penjat a la seva pròpia pàgina web. En l'escrit, explica que "ha decidit abandonar la direcció del Radioshack per poder centrar-se en la seva defensa i protegir l'equip de distraccions innecessàries".

"Estic sorprès i molt decebut perquè la USADA donés a conèixer informació de domini públic en relació amb mi abans de poder revisar les proves i presentar la meva defensa. Tinc l'esperança de poder defensar-me, encara que ara temo que l'actuació de la USADA m'hagi perjudicat. La USADA no ha respectat els drets bàsics com el de ser escoltat i el de presumpció d'innocència", afegeix.