Quatre parelles expulsades a bàdminton

La federació exclou les jugadores que investigava per deixar-se guanyar per tenir un millor rival a les eliminatòries

2
Es llegeix en minuts

ElComitè Disciplinari de la Federació Internacional deBàdmintonha expulsat del torneig quatre parelles a qui investigava perdeixar-se vèncer en la fase de grups per obtenir unencreuament més favorable als quarts de final del torneig olímpic de Londres.

Una de les parelles dedobles femení de la Xina, la d'Indonèsia i les dues de Corea del Sud havien estatacusadesde "no posar en pràctica tot el seu esforç per guanyar el partit" i de"comportar-se d'una manera clarament abusiva en detriment de l'esport".

Les afectades són les xineses Wang Xiaoli i Yu Yang, actualscampiones del món,les indonèsies Greysia Polii i Meiliana Jauhari i les dues parelles sud-coreanes formades per Jung Kyung-eun i Kim Ha-na, i la que formaven Ha Jung-eun i Kim Min-jung.

Un dels partits sota sospita, en l'última jornada de grups, va ser el de lesxineses Yu Yang i Wang Xiaoli contra lessud-coreanes Hung Kyung-eun i Kim Ha-na,guanyat per aquestes últimes per un clar 14-21 i 11-21.

Elpúblic va començar a sospitar que passava alguna cosa quan tant les xineses com les sud-coreanes van començar acometre diversos errors de servei consecutius, o van fer que en jugades relativament senzilles el volant es quedés a la xarxa o fora de la pista. El joc va arribar a sertan vergonyós i les esbroncades del públic van pujar tant de to quel'àrbitre del partit va ordenar que s'aturés a la meitat del primer set, per demanar a les dues parelles quees prenguessin el duel seriosament, relata l'agència oficial Xinhua.

Segons sembla, la parella xinesa (primer cap de sèrie)buscava la derrota per acabarsegona de grup i situar-se en el quadro de les eliminatòries de manera queno es trobés les altres xineses en competició (Tian Qing i Zhao Yunlei)fins a una hipotètica final. Tian i Zhao (segons caps de sèrie)havien encaixat anteriorment una sorprenentderrota contra una parella danesa que les va relegar alsegon lloc en el seu grup, cosa que podria haver forçat l'equip a elaborar unaestratègiaper intentar augmentar les opcions de medalles.

Notícies relacionades

Lessud-coreanes,per la seva banda, no estaven especialment interessades a perdre (de fet, en cas de derrota s'haurien enfrontat avui amb una parella del mateix país en quarts de final), però segons sembla van optar per jugar a mig gas en resposta a l'actitud de les xineses.Kim i Kyung es van queixar de l'actitud de les xineses i van demanar a la Federació Mundial de Bàdminton que sancionés la parella.

Les jugadores xinesesimmerses en la polèmica han donat diverses excuses, des que una d'elles s'havialesionat durant l'escalfament fins que estavendosificant-seles energies. També han assegurat que lessud-coreanesvan començar a perdre punts expressament, i que des del principi van veure que no jugarien a consciència, ja que ni tan sols es van escalfar abans del partit.