TENNIS. HOMENATGE A UN JUGADOR LLEGENDARI
Gimeno: «Portaré aquest dia al cor per sempre més»
Uns 4.000 aficionats homenatgen al Palau Blaugrana el campió de Roland Garros del 1972
AAndreu Gimeno se'l veia orgullós, plantat al centre de la pista del Palau Blaugrana, enmig d'una pinya de tennistes de totes les generacions, campions com ell ho va ser, que ahir van voler ser al seu costat en un moment difícil, davant d'una situació que mai es va creure que viuria, atabalat per una complicada situació econòmica.
Als seus 74 anys, la vida li ha clavat un revés difícil de tornar, però ahir segurament es va sentir reconfortat pel suport rebut en l'homenatge que la família del tennis li va voler oferir per ajudar-lo. «Portaré aquest dia al cor per sempre. És un orgull que tanta gent sigui aquí avui amb mi», va confessar davant les 4.000 persones que van anar al pavelló blaugrana per aportar el seu granet de sorra (10 euros l'entrada) a benefici del campió de Roland Garros del 1972, amb gairebé 35 anys. «Un regal que Déu em va donar al poder guanyar un dels grans», va destacar Gimeno.
«¿Per què aquest homenatge? La raó és clara: un país no pot oblidar la seva història ni deixar que els seus referents ho passin malament», va explicar Josep Maldonado, senador de CiU i encarregat d'organitzar la fila zero. Molta gent li ha preguntat aquests dies pel motiu de l'acte, muntat per la Federació Catalana de Tennis amb la col·laboració especial d'Albert Costa, capità de l'equip de Copa Davis, i altres organismes del tennis espanyol.
UNA GRAN FAMÍLIA / Al costat de Gimeno hi havia els millors tennistes espanyols del moment: Rafael Nadal, David Ferrer, Feliciano López, Tommy Robredo, Marcel Granollers i Albert Montañés, que van disputar un torneig d'exhibició detie breaksque es va adjudicar el número 2 del món al vèncer en la final Ferrer (10-6). Tots van fer les delícies del públic amb el seu joc. Abans, altres campions d'anteriors generacions, com Sergi Bruguera, Albert Costa, Àlex Corretja, Carlos Costa, Emilio Sánchez, el seu germà Javier -que va cedir i va muntar la pista en un temps rècord-, la seva germana Arantxa -falta una setmana perquè doni a llum el seu segon fill-,
Sergio Casal, Joan Aguilera, Albert Portas, Beto Martín, Galo Blanco i Óscar Hernández havien donat unclinica un centenar de joves tennistes de diferents clubs.
«Ens alegra poder ajudar un gran jugador de la història del tennis espanyol», va valorar Nadal, que va viatjar expressament des de Mallorca, com Ferrer des d'Alacant. «És una bona causa i demostra que tots estem units i som una gran família».
MIRALL I AMIC / I d'aquesta gran família Gimeno n'ha estat una de les baules més importants i estimades. «Un mirall per a tothom», deia Robredo. «Algú disposat a ajudar sempre amb els seus coneixements», va destacar Manuel Orantes. «Les meves primeres raquetes bones van ser les usades que em donava l'Andreu», va revelar Manuel Santana, que va destacar que l'Andreu va ser «un número u que va obrir les portes del tennis actual».
Notícies relacionadesVegeu el vídeo de l'homenatge a
Gimeno a www.elperiodico.cat
- Testimoni D’un casament secret amb una catalana a un matrimoni concertat al Pakistan: «He assumit que no em tornaré a enamorar»
- Reinvenció d’una icona La multimilionària reforma de l’hotel Arts
- Òbit Mor Verónica Echegui als 42 anys
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- El Japó esgota les seves existències de te matcha i aquest serà el seu “fals” substitut
- Previsió meteorològica Setmana d’inestabilitat a Catalunya: el temps canvia i arriben núvols i tempestes
- Perfil Verónica Echegui, l’actriu que va saber desmarcar-se de la Juani per construir-se una carrera
- Des de Jordània Collboni, després del veto d’Israel: «És anecdòtic, el més greu és que no entrin camions a Gaza»
- Entrada en servei El nou carril bus de la B-23 arriba des d’avui fins a la Diagonal de Barcelona