MOTOCICLISME
Lorenzo va derrotar Rossi en el marxandatge de Montmeló
El mallorquí es converteix així en el primer pilot que ven més samarretes i gorres que el 'Doctor'

Jorge Lorenzo, amb diversos dels centenars de seguidors que va tenir a Montmeló. /
Jorge Lorenzo segueix trencant rècords i convertint-se en el pilot més de moda del motociclisme actual. Bé, més de moda que Valentino Rossi, vuit vegades campió del món de totes les cilindrades, és difícil, molt difícil d’aconseguir, però el jove pilot mallorquí, bicampió del món de dos i mig i autèntica revelació de MotoGP, va establir, fa poc més de deu dies, al Circuit de Catalunya una sorprenent marca al convertir-se en el primer pilot que ven més samarretes, gorres i marxandatge que ni més ni menys el Doctor, líder absolut durant l’última dècada pel que fa a l’apartat comercial.
«He de reconèixer que la gesta, per anomenar-la d’alguna manera, al tractar-se d’una victòria sobre Rossi, que va derrotar Lorenzo al superarlo a l’últim revolt, ens va sorprendre a tots, incloent-nos a nosaltres mateixos», va comentar ahir Javier Gutierrez, propietari de l’empresa Speed Genius, que comercialitza a tot el món els productes de Rossi i Lorenzo. «La sorpresa va ser pel gran volum de vendes, no pel fet que la marca Lorenzo continuï creixent de forma espectacular, cosa que ha fet des que ell mateix s’encarrega dels seus dissenys, o hi intervé poderosament, des que ha esclatat a nivell esportiu en la màxima categoria de MotoGP».
Notícies relacionadesCANVI D’IMATGE. Gutierrez explica que a Jerez la proporció del que han venut Rossi i Lorenzo va ser d’un 80% per a l’italià i un 20% per al mallorquí. A Montmeló, Giorgio va vendre un 55% i Vale, un 45%. «Tant les seves dues victòries aconseguides al Japó i França, com les seves dues poles a Jerez i Montmeló, així com la seva actitud oberta, simpàtica i l’abandonament d’aquell punt d’ingenuïtat i infantesa que tenia, l’han convertit en un pilot molt més estimat», continua explicant Gutierrez, convençut que molts joves comparteixen l’estil bromista que caracteritza el bicampió.
I no cal ni dir-ho que tant el propietari de Speed Genius, que comercialitza productes de molts altres pilots de la graella del Mundial, com el mateix Jorge Lorenzo segueixen considerant Valentino Rossi com algú inabastable a les carreres que es disputen fora del circuit i que afecten, especialment, el marxandatge de cada pilot. «Rossi és patrimoni de la humanitat», assenyala Gutierrez que, en aquest sentit, coincideix plenament amb l’opinió més generalitzada del circ de les dues rodes. «Vale és el pilot universal i, encara que en determinats moments, tal com va passar durant l’últim cap de setmana de Montmeló, algú amb el ganxo i la progressió de Lorenzo pugui restar-li una mica d’avantatge en el terreny de les vendes, és evident que el Doctor sempre serà el líder en tot».
- La realitat imita l’art El petit poble de Lleida on Picasso va superar el seu bloqueig artístic
- Accident de muntanya Mor un alpinista de Terrassa i la seva companya resulta ferida greu als Alps suïssos
- Playas Ametlla de Mar cierra sus playas por la aparición de una "mancha blanca y viscosa"
- Montserrat Tura: "No disfruto de la tranquil·litat. Trobo a faltar intervenir en la solució de problemes"
- El PSG lidera la Pilota d’Or amb destacada presència del Barça