AUTOMOBILISME

Ferrari diu que Singapur va ser "humiliant per a la F-1"

"Hauria sigut millor muntar-hi un circ eqüestre", afirma Montezemolo

1
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ
OVIEDO

El fracàs de Ferrari en el Gran Premi de Singapur, que va guanyar sota la lluna l'espanyol Fernando Alonso (Renault) després de la miraculosa intervenció del cotxe de seguretat que havia sortit perquè el seu company d'equip,NelsinhoPiquet, s'havia estavellat contra el mur, ha provocat el que molts consideren una desmesurada resposta i intervenció de l'italià Luca Cordero di Montezemolo, president de Ferrari.

El màxim responsable de lascuderiano només ha defensat l'actuació dels seus (mecànics que s'equivoquen, pilots que no acaben la carrera o s'emporten la manguera de repostatge), sinó que ha criticat amb duresa l'elecció de Singapur i, sobretot, que la carrera es disputés en un circuit urbà il.luminat. Montezemolo va assegurar que els mecànics també cometen errors, "com el d'encendre el semàfor verd per donar sortida a Massa abans d'hora, però ells també ens han donat un munt d'èxits".

FE EN ELS PILOTS

Un responsable tècnic de lascuderiava recordar que l'encesa del semàfor és automàtica i s'activa quan el mecànic que porta la manguera extreu l'aixeta del cotxe, "però aquesta vegada ho vam fer manual, ja que Raikkonen estava fent cua per repostar immediatament després".

Notícies relacionades

Respecte als seus pilots, el màxim dirigent de Fiat-Ferrari i un dels empresaris més destacats d'Itàlia considera que aviat, molt aviat, tornaran a guanyar. "Queden tres carreres, Japó, Xangai i Brasil, en què aconseguirem tres doblets consecutius, de manera que podrem recuperar la davantera. La reacció de l'equip serà immediata, segur, és a dir, en el pròxim gran premi de Fuji (12 d'octubre)", va dir.

A manera de justificació, Montezemolo critica durament la globalitat de l'innovador gran premi nocturn de Singapur. "Quan es corre en un circuit on hauria sigut millor fer- hi un circ eqüestre o alguna cosa així i on el màxim atractiu és esperar que surti el cotxe de seguretat perquè passi alguna cosa, hi pot haver de tot, i així va ser. Tot això és humiliant per a la F-1, però d'això m'agradaria parlar-ne, a poc a poc, amb els responsables màxims de cada una de les escuderies".