El conflicte televisiu
Mediapro fa que s'emeti el Sevilla-Getafe
Sogecable no pot 'tapar' el partit i intentarà oferir avui el Racing-Barça en PPV
L'emissió ahir per televisió del Sevilla-Getafe va permetre a Mediapro guanyar la primera batalla del futbol, guerra que va esclatar aquesta setmana entre l'empresa catalana i Sogecable, en pugna pels drets audiovisuals de la Lliga. Sogecable va dir dimecres quetapariael Sevilla-Getafe perquè Mediapro li deu 58 milions d'euros pels drets televisius del futbol en obert del dissabte. Mediapro va negar el deute i va dir quetapariael Racing-Barça en pagament per programa.
LA PRIMERA BATALLA
Del Nido obre el Sánchez Pizjuán a les càmeres
Audiovisual Sport (AVS), empresa que comercialitza les imatges del futbol (i de la qual és màxima accionista Sogecable), va suspendre els drets d'emissió del Sevilla-Getafe. La raó adduïda per AVS és que Mediapro (que li havia comprat els drets d'explotació dels partits dels dissabtes) tenia un deute milionari. Mediapro va negar el deute i va assegurar que oferiria el senyal del partit als seus clients (La Sexta, TV-3, Canal 9 i TVG). El pols entre Sogecable i Mediapro es va decantar ahir a favor del segon quan el president del Sevilla, José María del Nido, va permetre l'emissió, ja que així ho estipula el seu contracte de cessió de drets d'imatge (que són propietat de Mediapro). Al seu torn, el Getafe --els seus drets els té AVS-- va fer públic ahir que el partit s'emetia en contra de la seva "voluntat".
LA SEGONA BATALLA
La Sexta televisa en diferit el Múrcia-Saragossa
Quan Audiovisual Sport va prohibir emetre el Sevilla-Getafe, Mediapro va assegurar que el distribuiria entre els seus clients i, a més, que La Sexta (cadena de la qual és accionista) n'oferiria dos: el Múrcia-Saragossa, que va emetre ahir en diferit (a la mitjanit), i el València-Vila-real, que en principi ha de televisar avui a les nou del vespre. Això és possible perquè Mediapro té els drets televisius del Múrcia, el Saragossa, el Vila-real, el València, l'Athletic, el Racing, el Llevant i el Sevilla. A l'oferir La Sexta el Múrcia-Saragossa, aquest xoc es va suspendre del pagament per programa de Digital+ (de Sogecable).
LA TERCERA BATALLA
Digital+ assegura que avui transmetrà el Racing-Barça
Una altra de les accions que va anunciar Mediapro, després de la frustrada amenaça de Sogecable de tapar el Sevilla-Getafe, va ser el de vetar l'emissió en pagament per programa (PPV) dels partits dels quals l'empresa catalana té drets audiovisuals. És a dir, Athletic-Osasuna, Mallorca-Llevant, València-Vila-real, Múrcia-Saragossa i Racing-Barça. Ahir ja va aconseguir suspendre en PPV del Múrcia-Saragossa.
Però tot està encara en l'aire per al xoc més esperat d'avui: Racing- Barça. Un portaveu de Sogecable ha avançat que han portat les seves pròpies càmeres al Sardinero per assegurar la transmissió en PPV per Digital+ (empresa de la qual és accionista Sogecable). El Barça no posaria cap impediment per a l'emissió televisiva, però, igual que va passar ahir a Sevilla, tot està en mans del propietari de l'estadi, que pot vetar, o permetre, l'entrada de càmeres. Això sí, el president del Racing, Francisco Pernía, ha avançat que, després de consultar amb els serveis jurídics del club, no posarà cap inconvenient a l'entrada de les càmeres de Sogecable. Ara, qui ha de moure fitxa és Mediapro.
LA QUARTA BATALLA
Notícies relacionadesLa guerra pels drets arriba fins al 'calcio'
La guerra del futbol és mundial. Sogecable, que fins la temporada passada era ama i senyora dels drets audiovisuals de totes les grans Lligues del món a través de Digital+, està actualment en declivi. TVE s'ha emportat la Premier League i la Lliga escocesa i, ara s'ha fet públic que el seu gran rival, Mediapro, ha comprat els drets de diversos equips del calcio. D'aquesta manera, els drets dels partits que juguin al seu camp Parma, Sampdoria, Palerm, Udinese, Liorna, Empoli, Siena, Reggina, Atalanta i Nàpols són de Mediapro. I Mediapro ja està oferint aquests partits a cadenes espanyoles. La reacció de Sogecable a la notícia que Mediapro tenia els drets d'aquests equips italians ha estat de tranquil.litat. Un portaveu d'aquesta empresa va explicar que la seva companyia posseeix els drets dels equips més importants del calcio: Juventus, Inter, AC Milan, Lazio, Roma, Florentina, Gènova...
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Previsió de finalitzar el 2030 La Generalitat i l’Hospitalet donen llum verda a un projecte de 144 milions per soterrar el tram final de la Granvia