Nou carril bus
Aragonès i la ministra de Transport inauguren les obres del carril bus d’entrada a Barcelona per la B-23
El tram de carril bus tindrà 7 quilòmetres i connectarà amb l’A-2 a Sant Feliu de Llobregat i l’avinguda Diagonal de Barcelona
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha encapçalat aquest divendres l’acte d’inici de les obres del carril bus d’entrada a Barcelona per la B-23, entre Sant Feliu de Llobregat i l’avinguda Diagonal de Barcelona. L’acte ha tingut lloc al mirador del carril bici d’Esplugues de Llobregat.
A més del President, també han participat en la inauguració el conseller de Territori, Juli Fernàndez, la ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, i el delegat del Govern a Barcelona, Joan Borràs. La presència de tants càrrecs respon al conveni firmat entre el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) i el Govern regional de Catalunya fa nou mesos. L’acord consisteix que l’Estat finança les obres amb fins a 20 milions d’euros dels fons Next Generation del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. Per la seva banda, la Generalitat executa les obres «amb el compromís de traspassar la titularitat de la via estatal a la comunitat autònoma després de la seva finalització», assegura el ministeri.
L’acte ha començat amb l’explicació tècnica del projecte, a càrrec del director general d’Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori, David Prat. A continuació, va prendre la paraula la ministra de Transport i el president Aragonès va tancar l’acte.
«Aquest projecte, que té un impacte directe en la vida quotidiana dels ciutadans, és un gran exemple del que podem aconseguir quan treballem junts. La col·laboració entre administracions és fonamental per garantir l’èxit de qualsevol projecte d’infraestructures important», ha assegurat la ministra Sánchez.
Les obres tindran un pressupost de 17,6 milions d’euros i s’haurien d’acabar en 29 mesos, és a dir, a l’estiu del 2025. S’espera, a més, que uns 600 serveis de transport passin cada dia pel carril bus, és a dir, uns 4 milions de passatgers anuals. A més, el carril bus comportarà l’estalvi anual d’unes 34 tones de diòxid de carboni.
Notícies relacionadesEl Departament de Territori assegura que el nou carril «permetrà disminuir el temps de trajecte dels busos en 15 minuts en hora molt punta i en uns 10 minuts en hora punta». És a dir, un estalvi de temps global per als usuaris de 237.300 hores/any. Aquesta actuació s’emmarca en l’estratègia del Govern per reduir un 25% l’ús del vehicle privat a l’àrea metropolitana de Barcelona.
Més notícies d’Esplugues a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- Alerta veterinària Cinc empreses concentren el 30% dels porcs que es crien a Catalunya
- Salut pública El protocol comú contra la grip aconsella la mascareta
- Complexitat a les aules L’escola catalana té només un educador o integrador social per cada 1.000 alumnes vulnerables
- Condicions laborals ¿Per què el personal de la sanitat pública rebutja l’Estatut Marc i vol anar a la vaga? Aquestes són les raons
- Crisi agroalimentària El Govern eleva a 1.000 els agents desplegats per evitar que la pesta porcina surti de Collserola
- Gestió de la dana L’Es Alert de les 20.11 hores també es va retardar gairebé dues hores per treure l’accent a València i substituir «tipus» per «tipo» i «aquest» per «este»
- Enquesta del centre d’investigació Reina Sofia a mil mares i pares Parlar de sexe a casa és tabú: quatre de cada 10 famílies eviten l’educació sexual
- La caiguda del sistema de control de trànsit paralitza tots els trens de Rodalies durant 10 minuts
