«Desafiem els gegants a evolucionar a la velocitat que el comerç internacional necessita»

eGlobe, empresa de solucions integrals per al transport, acaba d’obrir una nova delegació a Sevilla, que s’afegeix a les de Barcelona i Alacant

«Desafiem els gegants a evolucionar a la velocitat que el comerç internacional necessita»
3
Es llegeix en minuts

Amb un clic podem tenir qualsevol cosa que vulguem a la porta de casa sense importar d’on vingui. Però aquest procés, que a nosaltres ens sembla simple, és una tasca plena d’impediments, viatges, paperassa, duanes, barcos, avions... I empreses com eGlobe donen l’agilitat necessària perquè tot arribi al lloc indicat en el temps previst. Conversem amb Guillem Sardañes (G.S.) i Víctor Humbert (V.H.), cofundadors d’eGlobe.

En un món en què demanem un article per internet i l’endemà el tenim a casa, moltes vegades no ens plantegem com és possible... ¿Aquesta és la tasca d’eGlobe?

V.H.- Correcte. La nostra feina és fer que una tasca caòtica –per la intervenció de molts interlocutors i factors impredictibles (avions, vaixells, duanes, meteorologia, geopolítica...)– es dugui a terme de manera senzilla en el menor temps i de la millor forma.

¿Quina mena de serveis oferiu i per a quins clients?

G.S.- Hem nascut de les crisis i amb elles hem construït una estructura amb un equip de treballadors que tenen molta experiència i professionalitat per poder centrar-nos a aportar solucions i anticipar-nos, no imposant als clients –que van de pimes a grans multinacionals– una manera de treballar, sinó adaptant les seves necessitats unides als coneixements de tot el nostre equip.

«La nostra feina és fer que una tasca que és caòtica es dugui a terme de manera senzilla en el menor temps i de la millor forma possible»

I tot això amb la màxima de la proximitat amb el client. ¿Això és bàsic? ¿És el que us diferencia?

G.S.- Ens diferenciem clarament perquè tenim un enfocament diferent cap al client: com més ens permeti aproximar-nos, més solucions podrem aportar-li. El nostre equip ha sigut (i és) seleccionat per enfocar-se a prioritzar el servei als nostres clients, una cosa que a les grans multinacionals (la majoria no nacionals) els és molt difícil d’executar perquè la seva prioritat és rendibilitzar delegacions.

Parlant de delegacions, n’heu obert recentment una de nova a Sevilla. ¿Per què? ¿Quins avantatges aporta a la companyia?

V.H.- Vam començar a Barcelona, després vam obrir Alacant i ara a Sevilla. La nostra intenció és expandir-nos nacionalment de moment per poder continuar complint la proximitat cap al client, posicionant professionals a prop de cada àrea. Ja sabem que vivim en un món que no necessita ubicacions fixes, però el client necessita saber que som a prop d’ell i que pot visitar-nos, si ho vol, per poder desenvolupar o fer més eficient la seva logística. A més, els ports, aeroports i duanes encara avui dia requereixen processos físics que ens obliguen a ser a prop dels clients.

«Ens diferenciem clarament per l’enfocament diferent cap al client: com més ens permeti aproximar-nos, més solucions podrem aportar-li»

Dos joves barcelonins que transiten en un món de gegants, ¿cap a on viatja eGlobe?

V.H.- Joves, però amb molt bagatge: entre els dos sumem quaranta anys en el món de les agències de càrrega. Però sí que som més àgils, més proactius i, sobretot, entenem que el canvi és l’únic permanent i no li tenim por. I també està el paper de la tecnologia, ja que podem implantar canvis tecnològics interns i externs més ràpidament que les grans estructures. Som, per dir-ho així, un vaixell més maniobrable i pròxim als seus clients.

Notícies relacionades

G.S.-La nostra intenció és ser un referent nacional en model de negoci, equip de professionals i qualitat de servei cap als clients, sens dubte. Durant èpoques de crisi, com l’actual en el proveïment de subministraments, per a nosaltres és fonamental mantenir-nos més a prop que mai dels nostres clients i de la xarxa de corresponsals per poder trobar les respostes més eficients amb proactivitat. Això requereix mecanismes d’avantguarda, per això ens esforcem a obrir més serveis i solucions digitals, per augmentar la flexibilitat i proximitat que ens caracteritza.

V.H.- Actualment estem treballant en un projecte que veurà la llum a finals d’aquest any: una àrea privada de seguiment ‘online’ de mercaderies, entre altres serveis, que ens permetrà una comunicació molt fluida amb els nostres ‘partners’ i clients. Els gegants hi eren i hi seran sempre, per això som justament els joves els que els desafiem a evolucionar a la velocitat que el comerç internacional necessita, i el nostre creixement exponencial any a any ho avala.

eGlobe: Dos nois amb un somni

Temes:

Transports