Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Al contrari del que diu, el Festival In- Edit ni és accessible, ni és inclusiu"
Accesibilidad / Sutterstock
Cristina Domènech
L’1 de novembre vaig assistir al Festival In-Edit, sessió de les 18.30, per veure el documental de Jeff Buckley. Vaig amb crosses i abans d’assitir enlloc sempre miro les polítiques d’accesibilitat. Cito textualment: "Al Festival In-Edit creiem fermament en el dret universal d’accés a la cultura. Tenim el compromís de fer del nostre festival un espai més accessible, inclusiu i acollidor per a tothom". Així que vaig anar-hi.
Entretots
A l'arribar, vaig apropar-me a una de les hostesses del Festival perque m’ajudés i em va dir que no tenien cap cadira, que m’esperés fora al carrer arrepenjada a la paret. Vaig avisar doncs a la persona de seguretat perque cridés un responsable, i aquest em va fer passar al 'hall'. Oh, sorpresa, al costat de la noia hi havia un taburet on vaig poder seure.
Al cap de deu minuts, la mateixa noia es va apropar per validar-me l’entrada i vaig aprofitar per demanar-li si ja podia baixar a la sala perquè no podria fer-ho amb la riuada de gent davant la possibilitat de caure. "Ho sento, és que estan fent proves de so", em va dir. A falta de cinc minuts per començar vaig decidir baixar les escales agafada a la barana. El noi de la porta de la sala, en veure’m, em va dir: "Estem fent proves de so, però passa que necessites seure”. Quina diferència. I així vaig accedir.
Si fos per aquesta noia, encara estaria fora al carrer arrepenjada a la paret. És trist que per aquesta pobresa de protocols, el que hauria de ser una experiència agradable es transformi en un nus a l’estómac. En un festival així i en una ciutat com Barcelona, el meu accés no hauria de dependre de si trobo gent empàtica, uns protocols reals o una formació al respecte.
Participacions delslectors
"La guerra contra Irán es 'asimétrica': la gana el que más aguanta"
Luis Fernando Crespo Las Rozas de Madrid (Madrid)
"Merecemos unos políticos con un talante más sereno, reconciliador y humano"
Gonzalo García Mairena del Aljarafe (Sevilla)
Mésdebats
el problema de la vivenda
- El dia 16 ‘Crims’ torna a TV3 amb set històries marcades per l’engany
- Kilian Jornet, als 38 anys, se sincera: "Hi va haver mesos en què no pagava el lloguer per poder córrer"
- Extraviat des del 2018 El rètol de la plaça de Barcelona dedicada al creador de l'‘estelada’ apareix a la venda a Wallapop
- Estudi científic Les restes de pesticides, fàrmacs i productes químics envaeixen els oceans: les costes concentren fins a una cinquena part de la pol·lució
- Calendari Convocatòries d'oposicions el 2026: aquestes són les més demanades i amb més sortides

