Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Demano a l'ajuntament de Llançà que reconsideri la decisió de construir 90 vivendes al Cap de Creus"

Vista aérea del Cap de Creus. / Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica
Ferran C. Rey
Mitjançant aquesta carta, voldria expressar el meu profund desacord amb la recent aprovació per part de l'ajuntament de Llançà de la construcció de 90 habitatges a tocar del Parc Natural de Cap de Creus i molt a prop del camí de ronda.
Entretots
Aquesta iniciativa em sembla totalment anacrònica i desconnectada dels valors que haurien de guiar el desenvolupament del nostre municipi, especialment en un context d’emergència climàtica i de crisi del model urbanístic tradicional.
Llançà, envoltat d’un entorn natural privilegiat, hauria de ser un referent en la preservació del paisatge, la sostenibilitat ambiental i el foment d’un turisme respectuós i de qualitat. La construcció massiva tan a prop d’un espai natural protegit com el Parc Natural de Cap de Creus, i del camí de ronda -una joia paisatgística i cultural del litoral català-, no només comporta un impacte irreversible sobre el territori i la biodiversitat, sinó que també desvirtua la identitat del poble i en compromet el futur.
Per tot això, us demano que reconsidereu aquesta decisió i que aposteu per un model de desenvolupament més coherent amb els valors del segle XXI: sostenibilitat, respecte pel patrimoni natural i cultural, i suport a l’economia local.
Participacions delslectors
Mésdebats
El debat
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura