ENTREVISTA EN COL·LABORACIÓ DEL BBVA

"Vendre a distància ja és clau per a tothom"

BBVA ha impartit un curs gratuït sobre comerç 'online' a empreses i comerços

Joan Carles Alba, director del segment pimes de l'entitat a Catalunya, n'explica les claus

bbvacomer

bbvacomer

2
Es llegeix en minuts
Víctor Fúser

La nova normalitat està obligant els comerços a reinventar-se i, en aquesta etapa, la venda a distància per canals digitals serà fonamental. Per això, el BBVA ha impartit un programa educatiu perquè els seus clients empresarials aprenguin en una setmana els tres passos clau per començar a vendre ‘online’ amb efectivitat. Ho explica Joan Carles Alba, director del segment de pimes de l’entitat a Catalunya.

- ¿En què ha consistit, aquesta formació gratuïta?

- S’hi han impartit 10 sessions ‘webinar’ de 45 minuts en les quals experts en ‘e-commerce’, màrqueting i comunicació digital els han ensenyat com vendre per xarxes socials com Instagram i Facebook, per WhatsApp, així com per altres canals a distància. També s’hi han explicat els mitjans de pagament i com fer una correcta entrega de les mercaderies. Altres punts importants han sigut l’atenció al client a través de telèfon, WhatsApp o ‘e-mail’, a més de com resoldre de forma adequada les incidències i devolucions.

- ¿Quants clients han participat en el curs?

- Ja en les primeres hores des que es va obrir el procés per inscriure’s en el curs es van superar les 600 inscripcions. Ha sigut una iniciativa molt valorada pels clients, ja que al finalitzar cada ‘webinar’ podien resoldre els seus dubtes i tots els continguts estan disponibles per consultar-los a la secció «Finanzas de un vistazo», a la web del BBVA. La formació ha sigut dirigida per la consultora de disrupció digital INCIPY en col·laboració amb INESDI Digital Business School.

- Davant del canvi d’hàbits dels consumidors, ¿quines altres eines està posant el BBVA en mans dels comerços?

- Per ajudar els comerços a afrontar aquesta nova situació, hem activat diferents solucions per facilitar el cobrament de les vendes a distància. Una d’aquestes solucions és el mètode de cobrament Paygold, que, sense necessitat de desenvolupaments informàtics ni de botiga ‘online’, permet enviar un SMS o un correu electrònic amb un enllaç al comprador perquè finalitzi el procés de compra al telèfon mòbil o ordinador. Per a això, ha de prémer l’enllaç rebut i a continuació introduir-hi les dades de la targeta o les claus de pagament amb Bizum, tot això en un entorn segur. La utilització d’aquesta forma de pagament s’ha multiplicat per cinc des de l’inici de la crisi.

Notícies relacionades

- ¿I en el cas de la venda a la botiga, ja sigui amb cita prèvia o al 30% del seu aforament?

- A fi que puguin fer els cobraments quan entreguin la mercaderia al client, amb seguretat i sense contacte, compten amb el TPV mòbil i, si prefereixen tenir el datàfon al telèfon mòbil, disposen de l’aplicació BBVA Smartpay. Per poder utilitzar aquesta aplicació, el comerç només ha de sol·licitar un datàfon de mida reduïda i descarregar-se l’aplicació de SmartPay al mòbil. Això es pot fer tant des d’Apple Store com de Google Play. Es vinculen els dos dispositius a través de Bluetooth i ja està tot preparat per acceptar pagaments amb targeta de manera senzilla i ràpida. En cas que el client opti per pagar amb targeta, només haurà de teclejar el PIN si la compra supera els 50 euros, cosa que reduirà al màxim el risc de contagi.

Temes:

BBVA