SEGURETAT I SALUT LABORAL

Agbar protegeix els seus treballadors i assegura el proveïment de l'aigua

La societat encarregada de la gestió de l'aigua reforça la seguretat durant la crisi sanitària pel coronavirus

Des de fa anys, l'entitat realitza campanyes i programes de formació en aquests àmbits

Agbar protegeix els seus treballadors i assegura el proveïment de l'aigua
3
Es llegeix en minuts

Tant la seguretat com la salut a la feina són aspectes que formen part de les bases de la Societat General d’Aigües de Barcelona Agbar, encarregada de la gestió integral del cicle de l’aigua. I així ho contiua demostrant l’entitat des de fa anys. No obstant, davant de la crisi sanitària pel coronavirus, que està afectant a nivell mundial, Agbar ha reforçat la seva tasca en aquests àmbits i ha desplegat una sèrie d’accions per protegir la salut de les persones que treballen en la companyia i la dels ciutadans.

A fi d’anticipar-se a la situació excepcional actual, l’entitat va constituir el 24 de febrer passat un comitè de crisi. En aquest comitè, es van adoptar decisions amb dos objectius: protegir la salut de les persones per minimitzar el risc de contagi i garantir la continuïtat del servei per assegurar el proveïment d’aigua i sanejat d’aigües residuals.

Noves mesures

En aquesta línia, Agbar ha proporcionat els mitjans adequats i ha posat en marxa el model de presència permanent en instal·lacions prioritàries a tot el territori, sobretot en potabilitzadores i depuradores. A més, per donar recolzament als treballadors que operen en primera línia ha creat una Unitat de Suport Psicoemocional.

D’altra banda, l’empresa no ha deixat enrere les mesures socials que «són un referent que s’està implantant des de fa molt abans de la situació actual per als col·lectius vulnerables». De fet, la companyia afirma que aquesta línia de treball s’ha vist reforçada i que juntament amb les Administracions estan treballant per continuar la seva activitat, ja que es tracta d’un servei essencial.

En aquest sentit, Agbar manté l’atenció al client per assegurar, així, el servei d’avaries. «Amb l’objectiu de protegir la salut de treballadors, clients i garantir el servei, hem fet una transició de canals d’atenció presencials a canals d’atenció no presencial on els usuaris poden realitzar totes les gestions», asseguren des de la companyia. Aquestes accions se sumen a una llarga llista d’actuacions que Agbar està duent a terme des de fa temps amb l’objectiu de ser referència en seguretat i salut en el sector de l’aigua.

Seguir en la línia

En aquest sentit, la companyia  va posar en marxa un pla estratègic de desenvolupament sostenible, el REwater Global Pla, en el qual es van fixar diversos compromisos relacionats amb la cura i la preservació del planeta. Un d’aquests s’enfoca en la promoció d’entorns segurs i saludables per aconseguir el repte de zero accidents.

Paral·lelament, Agbar ha desenvolupat campanyes específiques de seguretat i salut, com «Les nostres regles que salven», un conjunt de 10 normes basades en l’experiència real dels treballadors en les seves tasques diàries que pretenen evitar accidents severs i mortals. D’altra banda, l’entitat ha apostat pels programes de formació de seguretat i salut laboral. Concretament, el 2019 es van destinar més de 40.000 hores a la formació d’aquest àmbit.

A fi de fomentar les bones pràctiques en el canvi tecnològic i cultural, Agbar ha dut a terme projectes com el de Cultura Justa, que busca crear un clima de confiança que permeti identificar les condicions que poden provocar un accident; i el de Smart Safety, que explora solucions basades en la tecnologia per millorar la seguretat i la salut de les persones.

A més d’aquestes iniciatives, es duu a terme un constant seguiment i mesurament de la seguretat i la salut dels professionals mitjançant auditories i la implementació de plans d’acció i de models de conciliació. Finalment, la societat també ha establert programes de sensibilització en aquestes matèries.

Notícies relacionades

Un exemple és el programa d’hàbits saludables, basat en quatre pilars que se centren en la salut física, emocional, nutricional i social. Així, s’han organitzat iniciatives per als treballadors com xerrades, suport psicològic, promoció de l’esport, activitats familiars i accions solidàries.

Pla de tornada

La companyia de gestió de l’aigua assegura que està treballant en els detalls del pla de tornada, que es farà de manera progressiva i esglaonada. «Durant aquest període, continuarem actuant per assegurar la seguretat i la salut dels nostres treballadors i garantir el servei i sanejament, com fins ara», assenyalen des d’Agbar. A més, l’entitat també assegura estar treballant en les mesures que s’aplicaran després de la crisi sanitària.