10 d’abr 2020

Anar al contingut

Leyre BALTZA, Directora d'Open Market de BBVA Espanya

Patrocina:

«Innovem amb un préstec sense necessitat de moure's de casa»

El BBVA trasllada un dels seus serveis més valorats també als no clients

Víctor Fúser

«Innovem amb un préstec sense necessitat de moure's de casa»

¿Quins avantatges aporta el nou servei de BBVA perquè els no clients puguin sol·licitar un préstec ràpid ‘online’?

-Principalment, sol·licitar un préstec personal sense necessitat de moure’s de casa, ja que tot es pot fer ‘online’, sense enviar documentació ni obrir un compte al banc. I el millor és que podem donar una resposta en un termini de vuit hores laborables. El nostre objectiu és oferir una de les experiències més valorades pels nostres clients també als no clients, basant-nos en les capacitats de PSD2 i l’agregació de bancs.

-¿Són iguals els criteris de risc i les condicions que per a la resta de préstecs?

-Exactament iguals. Realment el que canvia no és el model de riscos, sinó la manera com obtenim la informació necessària del client per poder avaluar l’operació. Volem evitar la molèstia d’enviar documentació i, per això li demanem que agregui les posicions que ja tingui en altres bancs.

-¿Com està sent el ‘feedback’ dels clients?

L’experiència està sent molt positiva. Encara ens trobem en un estadi incipient i el grau de maduració i coneixement per part dels usuaris té un ampli recorregut, però fins ara els resultats estan sent bons, especialment pel que fa a la disposició dels usuaris a agregar els seus bancs per poder fer la sol·licitud del préstec de forma completament online i sense papers.

-¿Quin és l’objectiu del BBVA amb aquest llançament?

-Actualment ens trobem en una fase beta (pilot) i volem consolidar el procés per oferir la millor experiència possible a tots aquells que es mostrin interessats. Sens dubte, l’objectiu és seguir el camí d’èxit que ha suposat per al BBVA la captació de clients digitals amb compte i targeta de dèbit (alta mitjançant un ‘selfie’), que ja representa més d’un 30% dels nous clients que arriben al banc.

-¿Estan treballant en millores d’aquest producte com ara reduir encara més els temps?

-Sí, estem treballant en una oferta de producte personalitzada i a poder contestar la sol·licitud del seu préstec personal gairebé de manera instantània. Quan l’usuari realitzi el procés de sol·licitud i agregui els seus comptes, estudiarem la seva situació econòmica i li proposarem el producte que més s’adeqüi a les seves necessitats, prioritzant el temps de resposta. Cal tenir en compte que si la sol·licitud del préstec és aprovada pel BBVA, el no client pot disposar dels diners sol·licitats de manera instantània, ja que a través de l’‘app’ de BBVA pot firmar tots els contractes digitalment (amb un codi que rep per SMS al seu mòbil) i obrir-se un compte ‘online’ sense comissions fent-se un ‘selfie’.

Temes: BBVA