25 febr 2020

Anar al contingut

ENTREVISTA A RICARDO MALDONADO, MÀRQUETING PARTNER DIRECTOR A BBVA ESPANYA

Patrocina:

«Hem evolucionat a una marca global»

BBVA desplega a tot el món la seva nova identitat de marca i el logo que l'acompanya.

«Hem evolucionat a una marca global»

-Aquesta setmana BBVA ha unificat la seva marca a nivell global i han estrenat un nou logo. ¿Per què ara?

-Des de 1999, amb la fusió de Banco Bilbao Vizcaya i Argentaria, el logo ha sigut objecte de lleugers canvis i retocs. En aquesta ocasió, el banc unifica la seva marca en tots els països com una entitat global que treballa per donar el millor servei als seus clients amb la vista posada en el seu millor futur.  

A BBVA apostem per la màxima innovació com a eix de desenvolupament del nostre servei al client, hem evolucionat cap a una marca global responent a la nostra estratègia de transformació i globalitat, sent alhora una entitat fortament compromesa amb els territoris on estem presents.

-Amb una marca tan consolidada com la vostra, ¿no teniu por de perdre la força de la vostra identitat? 

-Al contrari, la globalitat multiplica la força de la marca perquè ofereix importants avantatges en termes de creixement i diversificació. Considerem que tenir una marca única és una part essencial en el procés de transformació del BBVA des de fa anys.

Aquesta nova identitat també és un reflex clar dels valors de BBVA, especialment el que marca la nostra unió com a equip. ‘Som un sol equip’ és un valor molt clar en el nostre banc, emfatitza la importància de les persones que treballen en el grup, així com el seu compromís amb el projecte, que és BBVA.

-¿Què significa el nou logo?

-La nova identitat està pensada des del principi tenint en compte el client. En el procés del disseny del nou BBVA es van provar diferents logos amb els clients i finalment s’ha triat el que, segons ells, connecta millor amb el nostre propòsit de posar a l’abast de tots les oportunitats d’aquesta nova era.

En primer lloc, l’A en moviment ascendent representa l’oportunitat. És un símbol de prosperitat i creixement i trasllada valors positius. En segon lloc, en la nova identitat és molt rellevant el tractament de la llum, que inspira una oportunitat, per assolir les nostres metes i somnis. 

-En una entitat de la dimensió de BBVA, canviar la marca de manera global ha de ser un procés molt complex i que requereix molts recursos. ¿Què ha suposat en el cas de BBVA?

-Es tracta d’un treball que afecta diverses àrees i que requereix gran coordinació. En el projecte han treballat responsables d’implantació de la nova identitat en els principals punts de contacte amb el client i dels diferents canals de servei.

El treball requereix arribar a un gran nivell de detall que comença amb la realització d’un mapa de contacte de la marca amb el client. Un cop realitzat, es valora el seu impacte i es prioritza la implantació.

Temes: Disseny BBVA Bancs