Col·laboració estratègica

Nou enfocament de negoci per a la nova Wayra

Telefónica aposta per treballar de bracet amb les tecnològiques accelerades per la companyia

relaunch-wayra

relaunch-wayra

1
Es llegeix en minuts
Pilar Enériz / Barcelona

Telefónica ha donat llum verda a la nova Wayra, la seva incubadora de start-ups, que ara s’enfoca a l’acceleració i inversió en companyies més madures, una activitat eminentment tecnològica i relacionada amb els projectes estratègics de Telefónica en àrees com ‘big data’, intel·ligència artificial, internet de les coses, ciberseguretat o fintech. Amb aquest plantejament arrenca una nova etapa de l’acceleradora, fundada el 2011, que es reinventa per orientar-se, més que mai, al negoci tecnològic i per propiciar la seva expansió a Europa i Llatinoamèrica.

El director global d’Innovació de Telefónica, Gonzalo Martín-Villa, que va ser un dels fundadors de Wayra fa set anys, i el seu actual responsable, Miguel Arias, han enumerat les claus del nou rumb que la companyia vol donar als seus projectes d’innovació oberta.

Actiu institucional

Notícies relacionades

Aquests set anys, ha recordat Martín-Villa, Telefónica ha aconseguit convertir-se en “el hub d’innovació oberta més global, connectat i tecnològic del món”. Amb presència a 16 països a través de les seves acadèmies i els seus espais d’innovació, Telefónica hi ha invertit, entre Wayra i els seus fons, més de 160 milions d’euros. Més de 400 de les ‘start-ups’ accelerades dins del programa d’innovació oberta segueixen actives, i més d’una vintena d’aquestes han aconseguit un valor per sobre dels 50 milions de dòlars. “La nostra marca, Wayra, és un actiu institucional que impulsa totes les àrees del negoci. Aquesta és la nostra visió, i l’objectiu és enfocar-nos en ‘start-ups’ més madures que creixin amb Telefónica i ens facin créixer”, apunta Martín-Villa.

   Miguel Arias, d’altra banda, ha repassat les ambicions i objectius de l’àrea d’innovació oberta fins al 2020: “Aspirem a recolzar un canvi cultural en la companyia que arribi a tota l’organització i ens porti a processos més àgils i digitals, amb l’objectiu de tenir, el 2020, més de 200 start-ups treballant a escala amb Telefónica –actualment en són un centenar–, ajudant-la a créixer.