Emprenedoria

Innovació als sectors social i cultural

Telefónica dona suport des de Barcelona als creadors a través de la seva plataforma de mecenatge Artsy

artsy

artsy

1
Es llegeix en minuts
MARÍA TORRES / BARCELONA

La innovació il’emprenedoria no són exclusives del món empresarial i econòmic. La digitalització beneficia també els sectors social i cultural, que veu en les noves tecnologies la possibilitat de trobar suports per convertir en realitat els seus projectes. És el cas de Movistar Artsy, la plataforma digital de mecenatge cultural de Telefónica, que, des de Barcelona, incentiva l’emprenedoria cultural i impulsa les idees de creadors que no disposen de prou recursos per desenvolupar els seus projectes.

La plataforma crea un entorn propici per a la creació i ofereix les eines necessàries: assessorament, suport econòmic i professional. Pràcticament qualsevol modalitat cultural pot optar al mecenatge de Telefónica, mitjançant algun dels seus premis: Premi Festival, destinat a trobades entorn de la música, fotografia, cinema, art digital, teatre i moda; Premi Música i Premi Videoclip.

Assoliments

Des del seu naixement el 2013, Movistar Artsy ha impulsat 16 festivals culturals, 8 projectes musicals i 3 projectes de videoclips. Segons Kim Faura, director general de Telefónica a Catalunya, “pràcticament totes les iniciatives premiades fins ara s’han reeditat i actualment tenen continuïtat més enllà de la plataforma”. És el casd’Americana Film Fest, el festival de cinema independent nord-americà de Barcelona.

Els emprenedors que optin al Premi Festival poden aconseguir suport de Telefónica per import de 32.000 euros per al seu projecte.

El Premi Música, valorat en 7.000 euros, està destinat a la producció i la gravació d’un LP, la producció d’un concert de presentació, la promoció de l’àlbum i un complet assessorament expert per al solista o el grup.

Notícies relacionades

La convocatòria Videoclip està dirigida a joves professionals del sector audiovisual. El premi també compta amb una dotació de 7.000 euros, destinada a la creació d’un videoclip a un grup nacional, juntament amb una productora de reconegut prestigi. Bandes com El último vecinoViva Suecia o Novedades Carminha i productores com CanadaPetra Garmon o Nanouk, ja han col·laborat amb la plataforma.

La convocatòria està oberta tot l’any a artsy.movistar.es per rebre les propostes que passen una primera fase de vot a les xarxes socials. Una vegada superada aquesta fase, un jurat d’experts del sector valora i selecciona els millors projectes.