El Periódico de l'Eixample
El futur del parc
Glòries creix cap a Consell de Cent amb la demolició de 79 finques abandonades
Derribo de fincas en Consell de Cent con Dos de Maig para ampliar el parque de Glòries /
Creix el parc de les Glòries quan no han passat encara ni tan sols 10 mesos de la seva exitosa inauguració. L’Ajuntament de Barcelona va posar en marxa amb el canvi d’any la demolició en part de les tres illes de 79 finques ara abandonades situades entre la plaça i el carrer de Consell de Cent, un conjunt d’edificis que, en molts casos, havien vinculat la seva sort a la presència del mercat dels Encants quan estava situat al costat nord de la plaça.
Les demolicions, de moment, comportaran una notable millora del paisatge. De les quatre entrades al parc de Glòries, la de Consell de Cent és, sens dubte, la més ingrata. La demolició és una operació pressupostada en dos milions d’euros perquè, entre altres problemes, hi ha allà uns 5.000 metres quadrats d’amiant.
La Fàbrica del Sucre, abans de la demolició. /
Està previst que la demolició finalitzi a la primavera. Llavors, a més de la millora estètica de l’entorn, l’espai d’aquestes tres illes, a cavall dels districtes de l’Eixample i Sant Martí, quedarà a punt per encarar una segona fase en què es guanyarà zona de passeig i, sobretot, equipaments. L’antiga Casa del Sucre (Cartagena, 166), un dels edificis d’aquesta Glòries per venir, allotjarà, per exemple, un espai polivalent destinat a joves i serà la llar d’entrenament dels castellers de la Sagrada Família. L’antiga Fàbrica de Paraigües, un altre dels edificis amb nom propi d’aquesta zona de la ciutat, serà la ubicació de la nova Escola Gaia, d’educació primària, de dues línies d’alumnes, que actualment està instal·lada en barracons.
Les demolicions finalitzaran a la primavera, però el recorregut fins que Glòries sigui un projecte culminat és de més llarg recorregut, anys, un temps suficient perquè l’Ajuntament de Barcelona avaluï quin futur espera a aquest tram de Consell de Cent, amb un tràfic residual des que la part central d’aquest carrer és un eix verd.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- A ‘Vogue’ Rosalía mostra la seva recepta de truita de patates amb ceba i el típic vermut del Baix Llogregat
- Novetat editorial Es pot defensar racionalment la immortalitat? Un assaig proposa una resposta
- Activitat parlamentària Penes d’1 a 3 anys de presó per robar un mòbil: les claus de la llei contra la multireincidència
- L’actualitat del club blanc Mbappé: "Això del genoll equivocat no és veritat"
- champions league El Barça es recrea amb el Madrid
