El Periódico de l'Eixample

OCI GRATUÏT PER A TOTA LA FAMÍLIA
Illes plenes de somriures
El vuitè cicle de 'Festes infantils als interiors d'illa' dinamitza quatre patis de l'Eixample al maig i al juny
Els espectacles fomenten la participació a través de jocs i balls

Al cor de la poma. Actuació als jardins de Maria Matilde Almendros, l’any passat. /
Els patis interiors de quatre illes de cases de l'Eixample acolliran a partir de dissabte que ve el vuitè cicle deFestes infantils als interiors d'illa. En la línia del plantejament d'Ildefons Cerdà, l'arquitecte que va idear l'Eixample barceloní a mitjans del segle XIX, quatre festes a l'aire lliure intentaran reivindicar aquests espais com un perfecte punt de trobada i esbarjo.«La intenció amb aquest cicle d'espectacles per als més petits és dinamitzar aquests interiors d'illa, fer que hi passin coses i que la gent els conegui»,afirma una de les responsables de la iniciativa, Susanna Gaja, directora de màrqueting i promoció de Proeixample.
Els jardins de Sebastià Gasch (Rocafort, 87), Laura Albéniz (Pau Claris, 182), Montserrat Roig (Rosselló, 488) i Lina Òdena (Sardenya, 172) han estat els interiors d'illa escollits en aquesta edició. Aquest mes i el de juny i durant quatre caps de setmana diferents (dissabtes a les sis de la tarda), aquests espais del Districte de l'Eixample acolliran activitats lúdiques.«Hem intentat distribuir els espectacles de manera que tots els veïns en tinguin algun a prop», explica Gaja amb l'ajuda d'un mapa dels escenaris. A més a més, com que les dates no se solapen i són espectacles diferents, també és possible realitzar una ruta lúdica per aquests espais interiors.
Baix cost
Anteriorment al cicle de festes infantils, eren habituals els concerts i, a més a més, tenien una bona acollida. Però els responsables del districte van pensar a muntar espectacles per a nens«com una forma de mobilitzar tota la família»,afegeix Gaja, que destaca el baix cost que té aquesta mena d'activitats:«En els temps que corren, és un tema que també s'ha de tenir molt en compte».Aquestes propostes pretenen facilitar una oferta cultural gratuïta de qualitat.
Interactivitat al carrer
Notícies relacionadesEntre els artistes i grups seleccionats destaquen els ja veterans La Tresca i la Verdesca, que ja no poden ni comptar les vegades que han participat en aquestes festes organitzades per Proeixample i el districte.«Nosaltres vam començar actuant en espectacles de carrer i aquesta mena de propostes ens encanten. Ara estem preparant un espectacle pensat per al teatre convencional», explica Jordi López, un dels tres components de La Tresca i la Verdesca.
«La Universitat del carrer», com diu López, els ha ensenyat que els nens són un públic molt exigent.«Si no els agrada el que els ofereixes, se'n van i es posen a jugar amb la pilota. No hi tenen cap inconvienient»,afegeix. La Tresca i la Verdesca transforma«la calma dels interiors d'illa»amb el seu espectacle d'animació, cançons pròpies i danses.«La proposta és molt participativa i intentem que tant els pares com els nens entrin en la història. Es crea un ambient molt especial i penso que aconseguim canviar l'energia imperant al lloc», exposa López. Completen el cartell d'actuacions Carles Cuberes, Pep López i Articulat.
- Distribuït a Catalunya Retirat un altre fuet tallat per salmonel·la: ja són tres marques afectades per aquesta raó
- HOSPITAL GREGORIO MARAÑÓN Boda a l’uci: l’Esther i el Javier es donen el ‘sí, vull’ en una emocionant cerimònia organitzada pels sanitaris
- Polèmica La família de Guillem Agulló acusa el Govern d'Illa de "silenciar" el premi en la seva memòria
- Violència masclista L’assassí masclista d’Algemesí, a la jutge, somiquejant: «¡A la presó, no! ¡A la presó, no! ¡Protegeixin-me!»
- Festival d’estiu Una poètica oda a la natura i a la dona inaugura el Grec
- Polèmica La família de Guillem Agulló acusa el Govern d'Illa de "silenciar" el premi en la seva memòria
- Lloguer Tres consells fonamentals per firmar un contracte de lloguer i no emportar-te sorpreses
- Educació Catalunya planteja canviar les proves de competències bàsiques per fer els seus resultats «científicament comparables» any rere any
- Després de l’aval del TC Puigdemont carrega contra el Suprem i l’acusa d’«estafa democràtica» per no aplicar l’amnistia
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona refinança a llarg termini el 40% del deute de l’Espai Barça