Educació estudia si els escolars catalans han de portar mascareta a classe a partir dels 10 anys
El conseller català assegura que l'«inici del curs està garantit» i que «les escoles tindran els aparells necessaris, mascaretes, neteja i desinfecció que no tenien fins ara»
zentauroepp54526636 schoolgirls and schoolboys of the fifth year voluntarily wea200820102939 /
El conseller català d’Educació, Josep Bargalló, ha afirmat aquest dijous, en una entrevista a Catalunya Ràdio, que el curs escolar començarà el 14 de setembre i ha apuntat que, tal com està evolucionant la pandèmia, «segurament» els estudiants hauran de portar mascareta a classe, almenys en «alguns territoris».
«L’inici del curs escolar és un inici garantit, però amb les condicions sanitàries que en aquell moment es marquin», ha assegurat.
Fa setmanes que els departaments d’Educació i Salut es reuneixen per acabar de perfilar el protocol per a l’inici del curs escolar i per avaluar l’ús obligatori o no de mascareta, així com les ràtios d’alumnes per classe.
Contractació de més docents
Notícies relacionadesBargalló ha dit que seria equivocat dir «que l’única cosa important per donar seguretat en l’obertura de centres és el nombre d’alumnes per grup», però ha remarcat que la Conselleria garantirà que no hi hagi «sobreràtios» a les aules amb la contractació de més docents.
Bargalló sí que ha avançat que «les escoles tindran els aparells necessaris, mascaretes, neteja i desinfecció que no tenien fins ara».
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- El futur de la mobilitat A BCN (5) Els conductors de VTC sèniors temen perdre la feina amb la nova llei del taxi
- Comerç Aquests són els horaris i centres comercials que obren aquest diumenge a Barcelona
- ELS RIGORS DE L’HIVERN Protecció Civil activa el pla Neucat i demana avançar la tornada a casa
- Tragèdia a la revetlla de Cap d’Any Les primeres víctimes identificades a Suïssa tenen entre 16 i 21 anys
- LA CULTURA QUE VE (2) Les claus del teatre del 2026, de clàssics a Palestina
- Nous llançaments L’editorial Devir aposta pel manga de creació local
- La caixa de ressonància Gires d’aniversari: una forma de fugir del present
- CRÍTICA Xabier Anduaga es llueix al Liceu
- Cançons ingràvides La vulnerabilitat com a arma
