EDUCACIÓ
Uns 337 nens de Barcelona es quedaran sense plaça pública de P3
Les associacions de pares d'alumnes (Fapac) denuncien el dèficit d'oferta
Aquest dijous és l'últim dia del curs escolar 2019-2020, interromput per la Covid-19
zentauroepp53690425 escola infantil200608113411 /
La Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes de Catalunya (Fapac) ha denunciat que 337 nens de Barcelona ciutat i 17 de Tarragona que comencen P3 el curs 2020-21 no tindran plaça pública de proximitat. Aquest dijous ha sigut l’últim dia del curs escolar 2019-2020, interromput des de març a causa del decret de l’estat d’alarma a causa de la Covid-19.
A la ciutat de Barcelona, els barris més afectats pel dèficit d’oferta pública són Sant Andreu, on falten 51 places; el Raval, on 36 nens es queden sense plaça pública en un radi de 500 metres; Sants, on falten 35 places, i el Bon Pastor, que no pot donar cobertura de proximitat a 24 nens, ha assenyalat la Fapac després d’analitzar les sol·licituds de preinscripció de les famílies.
La federació ha assenyalat que tenint en compte que el radi de proximitat al domicili és de 500 metres, moltes de les famílies que no han rebut una plaça pública a l’escola sol·licitada no tenen plaça a cap altra escola pròxima al domicili.
A més dels barris que concentren més problemes, la falta de places públiques s’estén a altres com la Nova Esquerra de l’Eixample, on falten 17 places; Sagrada Família (12); Vila de Gràcia (16); la Salut (4); la Bordeta (5); Poble Sec (9); Sants-Badal (3); Maternitat i Sant Ramon (15); la Font d’en Fargas (9); Montbau (5); la Guineueta (13) i la Prosperitat (6).
Més barris
Així mateix, segons la Fapac falten places públiques de proximitat per a P3 a Roquetes (11); el Raval (36); Barceloneta (21); el Putxet i el Farró (3); Sarrià (2); el Bon Pastor (24); Congrés i els Indians (20); la Sagrera (15); Sant Andreu (51) i el Clot (5).
Notícies relacionadesD’altra banda, la Fapac també ha denunciat que 17 nens de la ciutat de Tarragona es quedaran sense plaça pública de proximitat, mentre que es registra un excedent de 57 places concertades.
Segons la federació, les famílies de la ciutat de Tarragona s’estan organitzant per denunciar la situació, mentre que les de Barcelona han convocat per demà divendres una protesta davant del Consorci d’Educació de Barcelona per denunciar «la mala planificació de la Conselleria d’Educació, al no donar resposta a la demanda creixent d’escolarització pública a la ciutat».
- Accident de trens La jove embarassada a l’UCI després de l’accident a Adamuz dona a llum
- Curiositats del món animal Ni se sent abandonat ni li és igual: això sent el teu gat quan te’n vas de casa, segons la ciència
- Festival Barnasants Martirio: «El meu personatge surt de mi i mai m’ha dit el que he de fer»
- Barcelonejant La gala que reuneix el repertori més variat de vips de totes les gales
- Nous models de turisme L’intercanvi de cases per vacances es quintuplica des del 2020: «No només estalvies, viatges d’una altra manera, vius la vida d’altres»
