AL MARÇ

Els menors dediquen més temps a les aplicacions educatives que a les xarxes

El consum d'aquesta plataformes ha sigut cinc vegades superior arran del tancament massiu d'escoles per la pandèmia

ACOMPAÑA CRÓNICA: CORONAVIRUS ECUADOR EDUCACIÓN. AME8595. QUITO (ECUADOR), 28/03/2020.- Un niño estudia bajo la modalidad de educación a distancia, tras el cierre masivo de colegios por el coronavirus, este sábado en Quito (Ecuador). La llegada del coronavirus a Ecuador ha provocado un salto a otra dimensión en temas educativos al llevar a paso forzado a profesores, estudiantes y padres de familia al mundo de la tecnología, en un país donde muchos hogares no tienen ni internet ni ordenadores. EFE/ José Jácome

ACOMPAÑA CRÓNICA: CORONAVIRUS ECUADOR EDUCACIÓN. AME8595. QUITO (ECUADOR), 28/03/2020.- Un niño estudia bajo la modalidad de educación a distancia, tras el cierre masivo de colegios por el coronavirus, este sábado en Quito (Ecuador). La llegada del coronavirus a Ecuador ha provocado un salto a otra dimensión en temas educativos al llevar a paso forzado a profesores, estudiantes y padres de familia al mundo de la tecnología, en un país donde muchos hogares no tienen ni internet ni ordenadores. EFE/ José Jácome / José Jácome (EFE)

2
Es llegeix en minuts
Efe

El temps dedicat pels menors a les aplicacions educatives durant el mes de març, quan va començar el confinament en milions de cases de tot el món, ha sigut cinc vegades superior al que han dedicat a les xarxes socials.

Així, l’ús d’aplicacions educatives ha crescut un 105% l’últim mes, a mesura que el coronavirus i les mesures de confinament s’estenien, i ha superat les xifres dels videojocs (un 30% més), les xarxes socials (20%) o l’entreteniment (8%).

Les dades les ha facilitat aquest dimecres la plataforma Qustodio, especialitzada en seguretat i benestar digital en l’entorn familiar, amb presència a Itàlia, Espanya, França, els Estats Units i el Regne Unit.

Implantació de l’educació digital

L’estudi realitzat per aquesta plataforma revela que el creixement no depèn del que hagin tardat els països a tancar els centres educatius, sinó en el grau d’implantació que té l’educació digital a les llars.

Al Regne Unit, un dels països que més va tardar a tancar els centres escolars per combatre l’avanç del virus, ha registrat el creixement més gran d’aquestes plataformes, un 200% respecte al mes anterior.

Itàlia, tot i que va ser el primer país a tancar les escoles a Europa, ocupa el segon lloc, amb un creixement del 160%.

França, on les escoles es van tancar fa dues setmanes, l’educació digital a casa ha augmentat un 76%, i a Espanya, malgrat haver tancat després d’Itàlia, l’activitat en la categoria d’educació ha sigut la que menys ha crescut, amb un 40%, darrere fins i tot dels Estats Units, on només 12 estats han tancat escoles.

Eines

Les dades d’aquesta plataforma especialitzada en seguretat i benestar digital reflecteixen que el creixement en aquesta categoria el lideren eines d’ensenyament i aprenentatge ja establertes, com Google Classroom i Edmodo, i Duolingo, l’aplicació per a l’aprenentatge d’idiomes.

El confinament no ha reduït el contacte entre les persones, ja que l’ús d’eines de comunicació digitals com WhatsApp Hangouts ha crescut més que mai.

Així, les dades de Qustodio revelen un augment del 75% en l’ús d’aplicacions de comunicació pels menors espanyols durant l’últim mes.

Espanya és el país analitzat que registra un creixement més gran d’aquestes eines de comunicació, davant d’Itàlia, França, el Regne Unit i els Estats Units.

Notícies relacionades

«L’activitat ‘online’ ha canviat en qüestió de dies, amb un temps d’exposició a les pantalles que s’ha disparat en més d’un 100% en plataformes educatives i de comunicació que fins fa només dues setmanes no eren gaire conegudes», ha assenyalat en una nota Eduardo Cruz, cofundador de Qustodio.

Ús limitat

Segons el seu parer, resulta «emocionant» veure que la tecnologia s’utilitza per a l’educació dels més petits i perquè no perdin el contacte amb els amics, però ha destacat la importància que les famílies recordin que fins i tot aquest ús de qualitat de la tecnologia també ha de ser limitat per protegir la salut dels fills. 

‘Coronavirus avui’

Subscriviu-vos a la nostra ‘newsletter’ per conèixer tota l’actualitat i informació pràctica sobre el desenvolupament de la pandèmia i les seves repercussions