IMPLANTACIÓ A LES AULES
Mediadors del Whatsapp
Un institut de Barcelona consensua un decàleg sobre com utilitzar el mòbil a classe
undefined45689911 barcelona 30 10 2018 la conselleria d ensenyament activara u181030192023 /
“A l’institut, els dispositius mòbils i les seves aplicacions són una eina de treball. A classe, s’ha de tenir el mòbil a la motxilla, apagat o en silenci. Si estem amb companys, prioritzar les relacions cara a cara abans que les virtuals. Al pati, s’ha de fer un ús moderat del mòbil”. Són algunes de les recomanacions que s’han autoimposat els alumnes de l’institut 22@ de Barcelona sobre l’ús del telèfon connectat.
El centre, situat al Poblenou, ha arrencat aquest any amb només tres cursos de primer d’ESO i encara destil·la l’olor a casa sense acabar de muntar. Encara estan creant l’AMPA i el consell escolar que pugui ratificar l’acord. “Funcionem per assemblea i volem que els alumnes consensuïn els temes. Per exemple, es va acordar que el decàleg tingui només tres punts”, assenyala Dolors Bosch, la cap d’estudis. N’hi ha 11.
No obstant, el tema dels mòbils ha arribat heretat. Bosch, Oriol Rodon, que és el director, i altres membres del claustre procedeixen de l’institut Joaquima Pla i Farreras, un centre de Sant Cugat que va ser pioner en la delimitació d’àrees per utilitzar el mòbil, amb un famós mapa sobre espais en verd, vermell, blau i groc que han adoptat posteriorment altres centres.
Aquí encara no hi ha mapes, però sembla que els alumnes tenen molt clar que el mòbil i els portàtils Chromebook (sistema operatiu de Google) que utilitzen a classe serveixen per estudiar, fer activitats, cercar informació i aprendre. “Si interioritzen les normes, es redueixen els conflictes”, assegura Rodon. En el decàleg figura: “No consentir cap agressió a les persones ni a la seva imatge. Les agressions són un problema de tots”. I s’insisteix molt que sempre es posi la foto d’algú amb el seu permís.
Els educadors també reclamen als pares que s’hi impliquin i que hi hagi coherència entre el que es fa a l’institut i el que es fa a casa. Es pot posar música al mòbil si estàs dibuixant, però no es pot contestar un missatge.
Tres alumnes (un per classe) seran mediadors dels grups de Whatsapp escolars. Elegits pels seus companys i amb caràcter trimestral. Seran encarregat de gestionar “el bon ús de les xarxes socials”. L’Instagram, a classe, es queda per al concurs de fotografia quan van d’excursió; els jocs, per al pati o per a casa; l’avaluació d’una prova és una aplicació que dona resultats immediats: la presentació de cada alumne, un correu electrònic. Tot té la seva aplicació. Al menjador, s’apaga el mòbil. I a classe, de vegades, “també abaixem la tapa” i parlem. “I, si treballen en grup, ningú es posa amb el mòbil”, afirma Bosch.
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Requeriment de la UE Hisenda té pendent que milers d’autònoms puguin facturar sense IVA
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Cura de la gent gran Catalunya necessitarà 80.000 places i 26.000 professionals més per atendre en 10 anys el repte de la dependència
- Temperatures estiuenques Espanya continua registrant nits tropicals en plena tardor: Barcelona, Màlaga i València no baixen dels 20 graus ni a finals d’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA Sanció d’un partit per a Hansi Flick, que no podrà asseure’s a la banqueta del Bernabéu contra el Reial Madrid
- BARÒMETRE SANITARI Més del 60% dels espanyols amb assegurança privada trien la sanitat pública quan es tracta d’una malaltia greu
- Infraestructures El Govern reactiva el projecte d'allargar la C-32 fins a Lloret de Mar
