IMPLANTACIÓ A LES AULES
Mediadors del Whatsapp
Un institut de Barcelona consensua un decàleg sobre com utilitzar el mòbil a classe
undefined45689911 barcelona 30 10 2018 la conselleria d ensenyament activara u181030192023 /
“A l’institut, els dispositius mòbils i les seves aplicacions són una eina de treball. A classe, s’ha de tenir el mòbil a la motxilla, apagat o en silenci. Si estem amb companys, prioritzar les relacions cara a cara abans que les virtuals. Al pati, s’ha de fer un ús moderat del mòbil”. Són algunes de les recomanacions que s’han autoimposat els alumnes de l’institut 22@ de Barcelona sobre l’ús del telèfon connectat.
El centre, situat al Poblenou, ha arrencat aquest any amb només tres cursos de primer d’ESO i encara destil·la l’olor a casa sense acabar de muntar. Encara estan creant l’AMPA i el consell escolar que pugui ratificar l’acord. “Funcionem per assemblea i volem que els alumnes consensuïn els temes. Per exemple, es va acordar que el decàleg tingui només tres punts”, assenyala Dolors Bosch, la cap d’estudis. N’hi ha 11.
No obstant, el tema dels mòbils ha arribat heretat. Bosch, Oriol Rodon, que és el director, i altres membres del claustre procedeixen de l’institut Joaquima Pla i Farreras, un centre de Sant Cugat que va ser pioner en la delimitació d’àrees per utilitzar el mòbil, amb un famós mapa sobre espais en verd, vermell, blau i groc que han adoptat posteriorment altres centres.
Aquí encara no hi ha mapes, però sembla que els alumnes tenen molt clar que el mòbil i els portàtils Chromebook (sistema operatiu de Google) que utilitzen a classe serveixen per estudiar, fer activitats, cercar informació i aprendre. “Si interioritzen les normes, es redueixen els conflictes”, assegura Rodon. En el decàleg figura: “No consentir cap agressió a les persones ni a la seva imatge. Les agressions són un problema de tots”. I s’insisteix molt que sempre es posi la foto d’algú amb el seu permís.
Els educadors també reclamen als pares que s’hi impliquin i que hi hagi coherència entre el que es fa a l’institut i el que es fa a casa. Es pot posar música al mòbil si estàs dibuixant, però no es pot contestar un missatge.
Tres alumnes (un per classe) seran mediadors dels grups de Whatsapp escolars. Elegits pels seus companys i amb caràcter trimestral. Seran encarregat de gestionar “el bon ús de les xarxes socials”. L’Instagram, a classe, es queda per al concurs de fotografia quan van d’excursió; els jocs, per al pati o per a casa; l’avaluació d’una prova és una aplicació que dona resultats immediats: la presentació de cada alumne, un correu electrònic. Tot té la seva aplicació. Al menjador, s’apaga el mòbil. I a classe, de vegades, “també abaixem la tapa” i parlem. “I, si treballen en grup, ningú es posa amb el mòbil”, afirma Bosch.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
