Toni Pons registra un nou rècord de facturació i es prepara per traslladar-se a Bescanó
La companyia gironina de calçat factura 32 milions d’euros el 2025 i es fixa l’objectiu d’arribar als 40 milions el 2028
Les noves instal·lacions de Toni Pons a Bescanó. /
La firma gironina de calçat Toni Pons va tancar el 2025 amb una facturació rècord de 32 milions d'euros, un 3% més que l'any anterior, en un exercici que el CEO de la companyia, Jordi Pons, qualifica de positiu malgrat un context que descriu com advers per al sector a l'Estat. L'empresa ja té en marxa el proper pas per sostenir el creixement: el trasllat progressiu a la nova seu al polígon industrial de Monfullà, a Bescanó, que preveuen per al segon semestre d'aquest any.
La nova seu, ubicada al carrer Reramurs, comptarà amb 13.000 metres quadrats de superfície logística i 3.000 metres quadrats d'oficines, amb l'objectiu d'unificar en un mateix espai tota l'estructura operativa de la companyia. El trasllat serà esglaonat: primer s'hi traslladarà l'activitat logística i, posteriorment, les oficines, fins a completar la sortida de les instal·lacions actuals de Girona.
El projecte ha incrementat el seu pressupost fins als 14 milions d'euros, inclosa la compra dels terrenys, dos milions per sobre dels 12 milions anunciats inicialment. Jordi Pons atribueix la diferència a l'actualització del projecte durant la fase de definició, especialment per requeriments d'instal·lacions i de seguretat contraincendis, amb l'objectiu d'aprofitar l'obra per tenir-ho tot al nivell més eficient possible. Per finançar-ho, la firma preveu vendre les oficines i el magatzem de Girona i complementar-ho amb suport creditici bancari.
El CEO de Toni Pons, Jordi Pons. /
El trasllat a Bescanó s'emmarca en un moment d'expansió sostinguda. La companyia ha quadruplicat les seves vendes en els últims deu anys i ha fixat en el seu pla estratègic l'objectiu d'arribar als 40 milions d'euros d'ingressos el 2028. Per al 2026, Jordi Pons apunta a un creixement percentual més alt que el d'enguany, tot i que evita fer pronòstics taxatius i admet que l'entorn obliga a la prudència.
60% de facturació a l'exterior
El negoci de Toni Pons té una marcada orientació internacional: el 60% de la facturació prové dels mercats exteriors, amb França, Itàlia, Alemanya i el Regne Unit com a principals destins europeus, als quals s'afegeix la presència creixent als Estats Units, l'Amèrica Llatina, l'Orient Mitjà i Filipines.
Notícies relacionadesPel que fa als canals de venda, el 45% dels ingressos del 2025 van arribar a través dels punts de venda multimarca, el 35% de les botigues físiques pròpies i el 20% del canal online. L'ebitda es va situar "en l'entorn del 8% de les vendes", en línia amb l'exercici anterior.
La marca de calçat compta amb una plantilla de gairebé 200 persones, és present a més de 4.000 punts de venda i té unes 50 botigues, una vintena de les quals són pròpies —gestionades directament a Espanya i Portugal— i la resta, franquiciades, model predominant als mercats internacionals. Per al 2026, l'empresa preveu obrir una botiga a Punta Cana (República Dominicana), un segon local a València i quatre punts de venda en centres d'El Corte Inglés.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Tres dies de foc creuat ¿Què ha passat fins ara a l’Iran? Mapes dels atacs que s’estenen pel Pròxim Orient i arriben a Xipre
- Investigació De maquinistes a auxiliars d’Iryo: sis relats reconstrueixen el moment inicial de la tragèdia d’Adamuz
- Conflicte regional Mojtaba Khamenei, fill de l’aiatol·là mort, i el clergue Alireza Arafi, els favorits per ser el nou líder suprem de l’Iran
- El virus surt de la 'zona zero' La llista actualitzada dels municipis de Barcelona amb restriccions per la pesta porcina
- Art urbà Cinc dels deu punts calents de grafitis a Barcelona són en aquest carrer
