Borsa
Iberdrola conquereix els 20 euros per acció per primera vegada
Iberdrola va tancar ahir la sessió en nous màxims històrics després de superar per primera vegada la cota dels 20 euros per acció, un nivell que eleva la seva capitalització per sobre dels 135.000 milions d’euros. Els títols de la primera elèctrica d’Europa –i una de les dues més grans del món– van avançar un 2,09% en la jornada i acumulen un 9,8% de pujada des de principis del 2026, any en què la companyia celebra el seu 125è aniversari.
El moviment en l’Ibex 35 arriba recolzat pel millor to dels bancs d’inversió, que van apuntalar l’impuls amb valoracions especialment favorables. En els seus informes, els analistes destaquen la solidesa del negoci regulat, l’estabilitat dels fluxos de caixa i el posicionament estratègic de l’elèctrica en xarxes i renovables, dues àrees que guanyen protagonisme en plena volatilitat del sector energètic.
Un dels catalitzadors que més pesen en el consens és el full de ruta 2025-2028, que contempla 58.000 milions d’euros d’inversió, amb un repartiment clarament orientat al creixement d’infraestructures: el 65% es destinarà al desenvolupament de xarxes al Regne Unit i els EUA. El mercat remarca que aquest pla permetrà elevar un 40% la base d’actius regulats, fins a 70.000 milions d’euros el 2028, reforçant el paper d’Iberdrola com a operador d’infraestructures crítiques en dues geografies clau.
Notícies relacionadesConfiança inversora
A aquesta palanca se suma la previsió que el resultat brut d’explotació (Ebitda) superi els 18.000 milions d’euros el 2028, un objectiu que ha contribuït a consolidar la confiança dels inversors en un entorn de costos i preus energètics encara canviant. La companyia té marcada al calendari la seva pròxima cita amb el mercat: presentarà resultats el 25 de febrer. Fa dues dècades, abans d’Ignacio Galán de president, l’acció rondava en menys de 6 euros i la capitalització s’acostava als 20.000 milions.
