Jornada d’atur
El Govern accedeix a relaxar el reglament de pesca després de la vaga del sector
El ministeri es compromet a no imposar multes en el recompte a bord de les captures
La secretària general de Pesca, Isabel Artime, va informar ahir de la flexibilització del nou Reglament de Control de la Pesca, que va entrar en vigor el 10 de gener passat i l’aplicació del qual va ser objecte ahir d’una mobilització de protesta a tot el sector pesquer espanyol. La nova norma, dictada per la Unió Europea (UE), pot ser adaptada i degudament modificada per cada país membre, una cosa que fins ara no s’havia plantejat. "Ens havien pres a tots per pescadors industrials, quan no ho som, quan a Espanya, i en particular en el Mediterrani, predomina la pesca de tipus artesanal", criticava ahir un dels afectats que van secundar la protesta convocada per la Federació Nacional de Confraries de Pescadors (FNCP).
Després d’una reunió a la tarda, es van modificar dues de les qüestions més polèmiques. La primera, la que fixava l’obligació de comunicar amb almenys quatre hores d’antelació l’entrada a port d’una barca de pesca, quan moltes d’elles pesquen a pocs minuts de la costa. La secretària general va assenyalar que, a partir d’ara, la comunicació es realitzarà "en el moment en què el vaixell faci cap a port, per tant, el termini podrà ser més breu que les quatre hores establertes al reglament". S’exceptuen d’aquesta previsió aquells supòsits en els quals hi hagi terminis específics per a la notificació prèvia o per a aquells vaixells que estiguin subjectes a l’obligació de preavís.
Pressionat per aquesta protesta, i "sens detriment de les tasques de control", el ministeri i el sector van pactar també que l’anotació de totes les captures per espècie des del denominat quilo zero no serà tan estricta com s’havia plantejat inicialment.
Així, des del Ministeri d’Agricultura i Pesca s’aprovarà una resolució perquè "els errors o omissions en l’estimació de les quantitats al diari de bord per a espècies amb captures inferiors a 50 quilos no constitueixin una infracció", va informar el departament que dirigeix Luis Planas. Les multes per l’incompliment d’aquest punt podien ascendir als 600 euros, una cosa que tenia molt preocupats els pescadors.
Sense gènere fresc
L’acord entre Govern i pescadors no evitarà, no obstant, que les peixateries de tot Espanya es trobin avui sense gènere fresc, després que tota la flota del país es mantingués amarrada durant tot el dia d’ahir. Durant tota la jornada i per tota la geografia espanyola hi va haver aturades i mobilitzacions del sector pesquer, que denuncia que reglaments com el que ara acabava d’entrar en vigor suposava una estocada més per a un gremi que arrossega molts problemes des de fa anys.
- Apunt ‘No se culpe a nadie’
- Un viacrucis inacabable Ansu Fati busca la redempció
- Futbol / La lliga de campions La Champions com a antibiòtic
- Dramàtic desenllaç de la Copa Àfrica La condemna eterna de Brahim i l’enfonsament del Marroc
- La situació blaugrana La caiguda a Anoeta no tapa la tornada del millor Lamine
